Poliţia suplimentează numărul radarelor şi al poliţiştilor scoşi în stradă

Poliţia Română va suplimenta radarele şi va scoate mai mulţi poliţişti în stradă, din 16 iunie, în încercarea de a reduce numărul accidentelor rutiere grave în continuă creştere, numai anul trecut pierzându-şi viaţa peste 2.700 de persoane, aproape echivalentul numărului locuitorilor dintr-o comună.

11 afișări
Imaginea articolului Poliţia suplimentează numărul radarelor şi al poliţiştilor scoşi în stradă

Poliţia suplimentează numărul radarelor şi al poliţiştilor scoşi în stradă (Imagine: Mediafax Foto)

Adjunctul şefului Poliţiei Române, chestorul Petre Tobă, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că în perioada 16 iunie-16 august va avea loc o acţiune pentru reducerea numărului de accidente cu urmări grave care se produc mai ales pe DN1, DN2 şi DN7.

Astfel, pe drumurile naţionale vor veghea traficul, pe lângă cei peste 700 de poliţişti şi sistemele de supraveghere ale circulaţiei, 75 de aparate radar.

Reprezentantul Poliţiei Române a menţionat că şoferii, depistaţi conducând cu viteză, vor fi opriţi numai dacă va fi cazul, pentru a evita ''cât mai mult contactul dintre poliţişti şi şoferi''.

Directorul Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul şef Viorel Recoşeanu, a adăugat că acţiunea, care se va desfăşura pe parcursul celor 60 de zile, va urmări să informeze participanţii la trafic şi să prevină accidentele, şi vizează amenajări rutiere şi activităţi de impunere a legii.

Prezent la conferinţa de presă, Cristian Duică, director general adjunct al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a precizat că, împreună cu poliţiştii, se vor lua măsuri de amenajare rutieră pentru eliminarea ''punctelor negre'' - zone cu risc crescut de accidente. El a spus că pentru 180 de astfel de zone periculoase, din cele 265 identificate în întreaga ţară, se vor organiza licitaţii.

Duică a menţionat că toate cele trei drumuri naţionale unde au loc cele mai multe accidente grave de circulaţie din România, DN1, DN2 şi DN7, sunt drumuri reabilitate, foarte aglomerate "datorită calităţii asfaltului''.

El a spus că nu sunt probleme cu drumurile naţionale, însă a recunoscut că cele două autostrăzi ale ţării nu sunt la standarde europene. Duică a precizat că A1 a fost construită, în 1973, pentru o capacitate de zece mii de autovehicule, pentru refacerea autostrăzii find nevoie de închiderea ei şi de schimbarea sistemul de trafic, iar A2 nici măcar nu a fost construită ca autostradă ''în sens european''.

Potrivit lui Duică, o altă problemă care afectează traficul este furtul indicatoarelor rutiere, numai în primele cinci luni ale acestui an fiind furate de pe drumurile naţionale indicatoare şi parapeţi în valoare de 450.000 de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici