166 de ani de istorie, la bordul navei Tudor Vladimirescu. Povestea impresionantă a celei mai vechi nave din România

  • Cea mai veche navă din România funcţionează de 166 de ani.
  • Nava Tudor Vladimirescu a prins toate evenimentele importante ale statului român: Unirea Principatelor, Independenţa, perioada comunistă şi revoluţia din decembrie 1989.
  • În prezent, nava se află în Portul Galaţi şi este folosită ocazional, la parade şi pentru circuite turistice.
570 afişări
Imaginea articolului 166 de ani de istorie, la bordul navei Tudor Vladimirescu.  Povestea impresionantă a celei mai vechi nave din România

Mediafax FOTO

Tudor Vladimirescu este cea mai veche navă funcţională din România, cea mai veche navă cu zbaturi funcţională din Europa şi singura navă cu cilindri oscilanţi care încă mai navighează pe apele europene. De asemenea, nava deţine un record în ceea ce priveşte numărul de kilometri parcurşi şi numărul de călători.

„În perioada 1965-1991 nava de pasageri Tudor Vladimirescu a fost folosită ca navă turistică. Putea adăposti un număr de 250 de turişti, putea servi 170 de turişti la o singură serie şi avea 26 de dormitoare. Turişti din Marea Britanie, Franţa, Germania veneau deseori în România tocmai pentru a se plimba cu acest vas în Delta Dunării în perioada mai –septembrie şi de-a lungul Dunării în celălalte perioade ale anului, bucurându-se de lărgimea vasului, de zbaturi, de modul de propulsie şi de rotocoalele de fum pe care nava le scoatea de mai bine de 100 de ani pe coşurile pe care le vedem şi astăzi. Trebuie spus că, în perioada 1965-1981, nava a parcurs o distanţă de 200.000 de mii de kilometri şi a înregistrat la bord un număr de 240.000 de turişti”, i-a explicat corespondentului MEDIAFAX, consilierul istoric Marius Mitrof.

De-a lungul anilor, nava a avut mai multe nume. A fost construită la un şantier naval din Budapesta şi a fost lansată la apă în anul 1854, la început fiind remorcher şi şlep de mărfuri. Nava a fost comandată de o companie austriacă pentru a transporta mărfuri între Viena şi porturile Galaţi şi Brăila. În momentul lansării, avea tehnologia cea mai modernă, iar motorul funcţionează şi în prezent.

În 1874 devine navă de pasageri şi începe să facă curse pe Dunăre. În 1919 ajunge în proprietatea statului român, iar în perioada interbelică face curse de pasageri în Delta Dunării şi, printre alţii, îi transportă pe membrii Casei Regale a României şi ai Guvernului. În al doilea război mondial este spital de campanie pentru ca în perioada comunistă să redevină navă de agrement, având clienţi celebri precum liderul sovietic Nikita Hruşciov şi liderul român Gheorghiu-Dej.

„Vasul de pasageri a avut oaspeţi de seamă pe parcursul existenţei sale, precum regele Ferdinand, regina Marea, generalul Averescu, iar mai târziu în 1959 a avut ca oaspeţi , în cea ce se numea pe atunci o întâlnire de gradul zero pe Nechita Hruşciov şi Gheorghe Gheorghiu Dej”, a explicat Marius Mitrof.

După revoluţie este folosită ca restaurant plutitor şi mai are ieşiri ocazionale pe Dunăre. În prezent, nava Tudor Vladimirescu aparţine Navrom, este ancorată în portul Galaţi, participă la parade şi poate fi închiriată contra cost.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici