Premierul Ponta, aşteptat joi la Nădlac pentru a inspecta şantierul autostrăzii

Premierul Victor Ponta este aşteptat, joi după-amiază, în judeţul Arad, pentru a verifica stadiul lucrărilor la lotul întâi al Autostrăzii Nădlac-Arad, unde lucrările au fost reluate în urmă cu câteva săptămâni, Ponta urmând să aibă şi o scurtă întâlnire cu liderii PSD din judeţ.

115 afişări
Imaginea articolului Premierul Ponta, aşteptat joi la Nădlac pentru a inspecta şantierul autostrăzii

Premierul Ponta, aşteptat joi la Nădlac, pentru a inspecta şantierul autostrăzii (Imagine: Marian Buga/ Mediafax Foto)

Potrivit reprezentanţilor PSD Arad, premierul Victor Ponta ar urma să se oprească la şantierul Autostrăzii Nădlac-Arad la întoarcerea de la Belgrad, unde va face o vizită, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Premierul este aşteptat pe şantierul lotului întâi al autostrăzii, cuprins între frontiera cu Ungaria şi oraşul Pecica. El ar urma să ajungă aici în jurul orei 17.00.

Reprezentanţi ai consorţiului care realizează lucrările au declarat corespondentului MEDIAFAX că au fost informaţi că "va avea loc o vizită la nivel înalt", dar că nu se ştia dacă este vorba despre Ponta sau ministrul Ioan Rus.

După vizita pe şantier, premierul ar urma să aibă o scurtă întâlnire cu liderii PSD Arad, însă nu a fost stabilit deocamdată locul acesteia.

În 19 iunie, reprezentanţii constructorilor lotului întâi al Autostrăzii Nădlac-Arad, dar şi ai asocierii de firme care asigură consultanţa celor două loturi dintre frontiera cu Ungaria şi municipiul Arad, au prezentat presei informaţii despre proiect şi despre stadiul lucrărilor desfăşurate pe primul tronson.

Primul lot este construit de asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, declara că lucrările sunt în grafic şi ar putea fi încheiate în luna decembrie, faţă de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015.

Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins între frontiera cu Ungaria şi Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru că pe timpul iernii nu vor mai fi condiţii meteo prielnice pentru lucrări.

Directorul de proiect şi reprezentantul firmei care asigură consultanţa, Ionuţ Şerban, declarau că în acel moment se executase 20 la sută din contractul obţinut la sfârşitului anului 2013 de către asocierea italo-germană.

Adler explica faptul că lucrările efectuate anterior de Romstrade au suferit degradări importante, astfel că procentul de 39 din execuţia lotului la momentul rezilierii contractului cu Romstrade nu s-a mai confirmat în teren la momentul reluării lucrărilor.

"Au existat degradări la terasamente şi fundaţii, din cauză că nu s-au făcut conservări şi s-a scurs timp îndelungat de la oprirea lucrărilor până la reluarea acestora. Degradările au fost remediate de către antrepenorul care a câştigat contractul la sfârşitul anului trecut", declara Adrian Adler.

Conform sursei citate, pe şantier sunt peste 300 de muncitori şi 150 de utilaje, iar în august 50 la sută din contract va fi executat.

Adler preciza că, din informaţiile pe care le are din Ungaria, lucrările care se desfăşoară între Mako şi frontiera cu România la Coridorul IV Pan-european vor fi încheiate în luna noiembrie, conform contractului, astfel că la începutul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din România.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut contractul de proiectare şi execuţie a lotului doi după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%.

CNADNR aşteaptă până la 23 iulie ofertele constructorilor interesaţi să finalizeze execuţia lotului doi al Autostrăzii Nădlac-Arad, rămas neterminat după falimentul Alpine, şi estima că va plăti până la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici