Tot mai mulți consumatori aleg soluții complete, optând pentru pachete care includ și serviciile de instalare. Ponderea celor care cumpără atât produsul, cât și instalarea, a crescut de la 7% anul trecut la 11% anul acesta, semn al unei maturizări a comportamentului de consum: românii nu mai caută doar produse, ci soluții gata funcționale, arată reprezentanții companiei.
„Vedem o schimbare de comportament. Oamenii nu mai așteaptă să-i surprindă canicula. Cumpără din timp, aleg pachete complete și decid să achiziționeze și instalare deja programată de la evomag. În felul acesta se asigură că au confortul necesar fără să treacă prin stresul cauzat de temperaturile ridicate. Românii nu mai cumpără aer condiționat în criză, ci planifică din timp, caută produse eficiente și își asigură montajul rapid”, spune Mihai Pătrașcu, CEO al companiei.
În prezent, termenul mediu de instalare pentru aparatele de aer condiționat achiziționate de la companie este de aproximativ 3 zile. În plin sezon, acest termen crește până la 14 zile, iar costurile serviciilor de instalare pot fi mai mari cu până la 50% față de perioada actuală.
Conform sursei citate, clienții aleg cu prioritate aparatele din clasa A+ și A++ în ceea ce privește eficiența energetică, care pot fi conectate la Internet prin Wi-Fi și care sunt ușor de întreținut.
Prețul mediu pentru un aparat de aer condiționat în oferta companiei este de aproximativ 1.500 de lei.
„Factura de energie este mai importantă ca oricând, iar clienții evaluează acum atât prețul de achiziție, cât și consumul lunar. Asta explică interesul crescut pentru aparatele de aer condiționat din clasele superioare de eficiență energetică”, adaugă Mihai Pătrașcu.
Pe fondul acestor tendințe, compania estimează că vânzările de aparate de aer condiționat vor crește cu încă 50% în această vară comparativ cu anul trecut. Anul trecut, această categorie a reprezentat circa 16% din totalul electrocasnicelor vândute și aproximativ 10% din vânzările totale.