VIDEO  Revoltă în China împotriva Mercedes-Benz. O reclamă „a dat foc” reţelelor sociale

  • Mercedes-Benz este pusă la colţ în China.
  • Împotriva producătorului auto german s-a pornit răzmeriţă pe reţelele de socializare.
  • Controversa are legătură cu o reclamă care prezintă modele chinezeşti într-un mod care a fost perceput de public şi de ziarul de partid Global Times ca jignitor.
8822 afișări
Imaginea articolului Revoltă în China împotriva Mercedes-Benz. O reclamă „a dat foc” reţelelor sociale

Ofensa este adusă de faptul că Mercedes foloseşte imaginea de persoană cu „ochi migdalaţi” în reclamele sale pe reţeaua Weibo.

Ideea „ochilor migdalaţi” sau a „ochilor oblici” a apărut în Occident în secolul al XIX-lea şi este considerat jignitor şi degradant pentru asiatici.

Mercedes este cel mai recent brand occidental care a intrat în conflict cu publicul chinez, după casa de modă franceză Christian Dior, Dolce & Gabbana şi Gucci.

L-a citat pe Dalai Lama

Încă din 2018, Mercedes-Benz a trebuit să-şi ceară scuze pentru că l-a citat pe Dalai Lama pe Instagram, o mişcare care a fost criticată atunci şi de ziarul de partid chinez Global Times.

Producătorul auto folosea un citat al liderului spiritual tibetan într-o postare care arăta un model de maşină de lux: „Priviţi lucrurile din toate unghiurile şi veţi deveni mai deschis”.

Marca chinezească de produse alimentare Three Squirrels este, de asemenea, criticată. Pentru compania respectivă , necazurile au început după publicarea unor reclame la produse cu tăiţei pe contul său de microblogging Weibo, în care apărea un model chinezesc cu ochi mici şi îngusţi.

Criticii au acuzat compania că răspândeşte stereotipuri occidentale.  

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici