RO-Wine, o gură de oxigen pentru piaţa vinului. „Piaţa vinului este vie şi are nevoie de interacţiuni personale”

Iubitorii de vin şi profesioniştii HoReCa au avut ocazia în acest weekend să se bucure de o mult-aşteptată reîntâlnire cu producătorii de vin, în cadrul ediţiei aniversare a RO-Wine | The International Wine Festival of Romania.

215 afișări
Imaginea articolului RO-Wine, o gură de oxigen pentru piaţa vinului. „Piaţa vinului este vie şi are nevoie de interacţiuni personale”

RO-Wine, o gură de oxigen pentru piaţa vinului. „Piaţa vinului este vie şi are nevoie de interacţiuni personale”

92 producători din 12 ţări şi-au prezentat vinurile vizitatorilor veniţi din toate colţurile României, dar şi românilor stabiliţi în străinătate şi turiştilor veniţi special pentru acest eveniment. La ediţia care a marcat cinci ani de viaţă ai festivalului, s-au înregistrat cifre-record, în ciuda faptului că accesul s-a făcut exclusiv pe baza certificatului de vaccinare, sau a testului care putea fi administrat pe loc:  au fost deschise peste 9.000 de sticle de vin (dintre cele 11.000 disponibile), s-au consumat peste 2,5 tone de gheaţă şi peste 6.000 de sticle de apă plată şi carbogazoasă.

Toate deşeurile de sticlă şi plastic au fost reciclate, ediţia din acest an stând sub semnul sustenabilităţii.

Dincolo de vin, vizitatorii s-au delectat cu degustări de brânzeturi şi delicatese, atât de la producători locali, cât şi internaţionali, dar şi de alte bunătăţi precum îngheţata cu Busuioacă de Bohotin sau afinată Saber, produse de patiserie şi brutărie de top, cafea de specialitate şi bere artizanală de la Olovina.

Un impact deosebit a avut pavilionul rezervat vinurilor din Republica Moldova, unde asociaţia Wines of Moldova, care reuneşte producători de mare calitate, a reuşit să aducă împreună 25 de crame, unele dintre ele la prima întâlnire cu publicul din România.

Profesioniştii care au dorit să vină la festival pentru a-şi aprofunda cunoştinţele au avut la dispoziţie trei masterclass-uri susţinute de specialişti de top, în timp ce vizitatorii mai puţin familiarizaţi cu viaţa din cramă au putut câştiga vizite la producători în cadrul tombolelor organizate la standuri.

Ca şi în cazul ediţiilor precedente, publicul a fost format majoritar din profesionişti ai pieţei de vin – reprezentând magazine de vinuri, distribuitori, importatori, hotelieri şi restaurante, dar şi mulţi iubitori de vin din toate colţurile ţării şi chiar şi turişti străini veniţi special pentru acest festival. Producătorii prezenţi la standuri, luaţi deseori prin surprindere de întrebările primite, au declarat că se simte, de la un an la altul, o creştere semificativă a gradului de educaţie a publicului generalist.

„Festivalul a fost o gură de oxigen pentru mulţi dintre cei care au participat, de la producători la vizitatori. Piaţa vinului este vie şi are nevoie de interacţiuni personale, iar ultimele 18 luni au fost extrem de dificile din acest punct de vedere. Am avut şansa să reuşim să ne organizăm astfel încât să putem profita pe deplin de scurta fereastră de normalitate din acest an şi sperăm ca, începând cu 2022, să putem intra în calendarul nostru obişnuit de evenimente. Încă este prea devreme să facem anunţuri, dar vom face tot posibilul să putem organiza editia de la Cluj, stabilită pe data de 20-21 noiembrie 2021”, au declarat organizatorii festivalului RO-Wine.

 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici