STUDIU Angajaţii îşi pierd creativitatea în cadrul întâlnirilor virtuale

  • Întâlnirile virtuale prin Zoom şi alte videoconferinţe sufocă creativitatea angajaţilor.
  • Întâlnirile faţă în faţă produc mai multe idei, mult mai creative decât videoconferinţele, spun cercetătorii
381 afișări
Imaginea articolului STUDIU Angajaţii îşi pierd creativitatea în cadrul întâlnirilor virtuale

STUDIU Angajaţii îşi pierd creativitatea în cadrul întâlnirilor virtuale

Întâlnirea faţă în faţă a produs mai multe idei, şi idei mai creative, în comparaţie cu discuţiile prin videoconferinţă, potrivit experimentelor de laborator şi a unui studiu de teren la o firmă cu birouri în întreaga lume.
 
În timp ce beneficiile oferite de Zoom şi de alte instrumente de videoconferinţă le-au făcut indispensabile în pandemie, cercetarea sugerează că dependenţa puternică de această tehnologie are un cost pentru gândirea creativă, potrivit The Guardian.
 
Este foarte important să ai mai multe idei creative din care să te poţi inspira, iar faptul de a avea un fond mai mare de idei creative îţi va creşte probabilitatea de succes", a declarat Dr. Melanie Brucks, profesor asistent de marketing la Universitatea Columbia din New York.

Rezultatele cercetării

Brucks şi colegul ei Jonathan Levav de la Stanford şi-au început investigaţia înainte de pandemie, când managerii au raportat că au avut probleme în a lucra cu angajaţii la distanţă. Brucks era sceptică în privinţa faptului că videoconferinţele erau un factor, bănuind că dificultăţile de coordonare online a unor echipe mari şi globale ar putea fi de vină.
 
Pentru a afla, cercetătorii au recrutat peste 600 de voluntari care au fost împerecheaţi pentru a aborda o sarcină de creativitate, fie împreună în aceeaşi cameră, fie virtual prin Zoom.
 
Perechile au avut la dispoziţie cinci minute pentru a găsi utilizări creative pentru un Frisbee sau o folie cu bule şi un minut pentru a selecta cea mai bună idee. Judecătorii independenţi au decis că transformarea unui Frisbee într-o farfurie a fost mai puţin creativă decât folosirea acestuia pentru a doborî fructe dintr-un copac, în timp ce folosirea foliei cu bule pentru a trimite mesaje în cod Morse a fost mai creativă decât folosirea acesteia pentru a proteja un copil. În general, cei care au lucrat prin Zoom au avut cu 20% mai puţine idei decât cei care s-au întâlnit faţă în faţă.
 
Acelaşi efect a fost evident şi în lumea reală. În cadrul unui studiu de teren, cercetătorii au analizat ideile pentru produse noi generate de 1.490 de ingineri pentru o companie multinaţională. Inginerii, care se aflau în Finlanda, Ungaria, India, Israel şi Portugalia, au fost împerecheaţi la întâmplare şi au avut la dispoziţie aproximativ o oră pentru a reflecta asupra unor produse, fie în persoană, fie prin videoconferinţă Webex. Apoi au selectat cea mai bună idee.
 
Scriind în revista Nature, cercetătorii raportează că inginerii au produs mai multe idei, şi mai inovatoare, atunci când au lucrat faţă în faţă. „Ei nu numai că generează un număr mai mare de idei creative, dar au idei mai bune", a declarat Brucks. Echipele virtuale au fost la fel de bune la selectarea celor mai bune idei dintr-un lot ca şi cele care s-au întâlnit în persoană.
 
„Concentrarea vizuală este o componentă uriaşă a concentrării cognitive. Atunci când eşti concentrat pe ecran şi filtrezi restul mediului, acest lucru se răsfrânge asupra modului în care abordezi sarcina", a declarat Brucks. „Este în mod unic rău pentru creativitate, deoarece inhibă o explorare mai largă".
 
Videoconferinţele ajută oamenii să colaboreze între fusurile orare şi pot reduce nevoia de a face naveta. Însă, nu este clar dacă impactul asupra creativităţii este valabil pentru echipele mai mari.
 
Brian Uzzi, profesor de leadership la Universitatea Northwestern din Illinois, a declarat că impactul asupra lumii reale "ar putea fi uriaş", determinând o diviziune a muncii între întâlnirile faţă în faţă şi cele virtuale care ar putea "remodela permanent biroul şi programul de lucru". Dar el a îndemnat companiile să fie prudente, deoarece, dacă întâlnirile virtuale sunt mai ieftine decât cele faţă în faţă, acestea ar putea fi în continuare mai rentabile.
 
 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici