- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (06.04.2022, 12:37)
- Cosmin Pirv
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Studiu: Românii îşi petrec Paştele acasă. 40% vor carne de miel pe masă
83% dintre români îşi vor petrece sărbătorile de Paşte acasă sau în familie, iar 40% îşi doresc pentru masa tradiţională carne de miel sau de ied, arată datele unui sondaj naţional.
200 afișări
Studiu: Românii îşi petrec Paştele acasă. 40% vor carne de miel pe masă
Conform sondajului comandat de Obor21.ro, 38% dintre români îşi propun un buget de până în 200 de lei pentru carnea de pe masa de Paşte, iar aproape o treime vor alege exclusiv magazinele specializate, producătorii şi târgurile de produse tradiţionale pentru a face aceste cumpărături.
Reprezentanţii platformei estimează o triplare în vânzările de carne de miel şi ied în următoarele două săptămâni.
Românii continuă trendul ascendent al petrecerii sărbătorilor de Paşte în familie, numărul celor care declară că vor rămâne acasă fiind în creştere faţă de anul precedent. De asemenea, peste jumătate dintre români (56%) îşi vor face cumpărăturile cu o săptămână înainte de Paşte, 18.8% au început deja, în timp ce 17% lasă aceste achiziţii pentru ultimele zile.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
POLITICO: Potenţialii candidaţi pentru şefia Comisiei Europene, dacă von der Leyen nu ar câştiga un nou mandat / Klaus Iohannis se află pe listă
-
Belarus afirmă că s-a încercat un atac cu drone asupra capitalei Minsk din Lituania. Lukaşenko susţine că opoziţia încercă să cucerească un district şi să ceară NATO să desfăşoare trupe
-
Rusia ameninţă că Polonia va fi ţinta unui atac rusesc dacă NATO ar desfăşura arme nucleare pe teritoriul polonez
30,8% preferă de Paşte carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferinţă pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.
„Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creşteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul şi iedul şi în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporţia vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienţii lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienţi achiziţionează în continuare şi carne de vită în cadrul aceleiaşi comenzi”, a declarat Florian Mateiţă, fondator Obor21.ro.
De altfel, 75% dintre cei care au răspuns sondajului au precizat că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori. Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenţi, aflându-se pe locul 3 în topul preferinţelor, după pui şi porc, dar înainte de carnea de curcan.
Sondajul arată că 63% dintre români preferă carnea proaspătă, nu congelată, ce poate fi consumată imediat, iar 35% preferă să cumpere cantităţi reduse. Indiferent de aceste preferinţe, se evidenţiază o majoritate clară (80%) care preferă să achiziţioneze alimente cât mai naturale, neprocesate. Acestea sunt câteva dintre criteriile care îi determină pe mulţi dintre respondenţi să prefere magazinele specializate (39%) pentru achiziţia de produse naturale, iar de Paşte procentul ajunge la 46%. Pe lista furnizorilor de produse naturale rămân, de Paşte, producătorii locali şi gospodăriile din vecinătăţile localităţii de achiziţie, pieţele şi târgurile de produse naturale, aproape o treime alegând să-şi facă exclusiv cumpărăturile din aceste locuri.
În ceea ce priveşte bugetul, 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paştelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.
Sondajul a fost realizat online pe un eşantion naţional de 856 respondenţi, 46,9% bărbaţi, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul dat de oamenii de știință: Peste jumătate din populația lumii s-ar putea îmbolnăvi de boli transmise de țânțari
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Umilită din cauza listei de cumpărături! Ce a pățit Lili din Iași, după ce a luat coniac și bere de la magazinul din apropierea casei
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe