- Home
- Social
- BUCUREŞTI, (10.07.2013, 18:02)
- Liviu Iancu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare
Hotelurile sunt obligate de la jumătatea lunii iunie ca toţi angajaţii din bucătărie, restaurante, baruri şi recepţie să fie calificaţi, iar minim 50% dintre agenţii de turism din agenţii trebuie să aibă atestat în domeniu, a declarat agenţiei MEDIAFAX Răzvan Filipescu, preşedintele ANT.
1547 afișări
Toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)
"Am urmărit îmbunătăţirea serviciilor oferite către turişti, dar şi a calităţii managementului agenţilor economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepţie şi cea de alimentaţie publică din unităţile de cazare", a afirmat Filipescu.
Modificarea normelor metodologice pentru funcţionarea hotelurilor şi agenţiilor de turism a fost făcută printr-un ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) intrat în vigoare la jumătatea lunii iunie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Interviul integral Macron – The Economist. Europa, arme nucleare și restabilirea ordinii mondiale: Cum vede Macron viitorul?
-
Sectorul din Bucureşti campion şi cel condaş la absorbţia de fonduri europene. Doar 3 din 10 euro programaţi în ultimii patru ani au fost cheltuiţi în Capitală
-
Războiul din Ucraina, ziua 802. Ucraina susţine că a doborât un avion cu reacţie Suhoi Su-25 deasupra regiunii Doneţk
-
O biserică din judeţul Alba s-a făcut scrum în ziua de Paşti. A ars în totalitate
Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.
Anterior emiterii ordinului, personalul din recepţia hotelurilor şi motelurilor trebuia să fie calificat în proporţie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele şi 50% la hotelurile de o stea şi două stele. Personalul din baruri, restaurante şi bucătării trebuia să fie calificat în proporţie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele şi 40% la una şi două stele.
"Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepţionerul trebuie să fie calificat şi să ştie să vorbească o limbă străină şi să poată prezenta atracţiile turistice din zona respectivă. Şi la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îţi poate face mâncare un şofer, de exemplu", a adăugat Filipescu.
Odată cu modificările ANT a început o serie de controale la firme pentru a constata dacă acestea au fost puse în practică. Aceştia vor solicita şi dovada înregistrării contractelor de muncă.
În cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.
Dacă până în luna iunie, hotelurile erau obligate să aibă două lifturi, unul pentru turişti, iar celălalt pentru marfă, reprezentanţii ANT au constatat că măsura nu putea fi îndeplinită de hotelurile construite înainte de 1990 şi, ca urmare, au renunţat la ea. S-a renunţat, de asemenea, la obligativitatea existenţei unui grup electrogen sau minim două surse de energie pentru hotelurile de 3-5 stele.
A fost introdusă, însă, şi obligativitatea clasificării cofetăriilor şi patiseriilor după număr de stele, exact cum se întâmplă în cazul hotelurilor şi restaurantelor.
Totodată, agenţiile de turism au fost obligate ca minim 50% din personal să fie calificat ca "agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare". Anterior, nu exista o astfel de prevedere.
În România sunt înregistrate peste 1.300 de hoteluri, care au 180.000 de locuri de cazare (circa 100.000 de camere). Numărul total au structurilor de cazare, incluzând hoteluri, moteluri, vile, pensiuni, campinguri etc. este de aproape 8.000 de unităţi. În România funcţionează şi în jur de 3.100 de agenţii de turism.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Citește pe www.zf.ro: Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Coşul de cumpărături este mai uşor, iar bonul, tot mai scump? Iată 10 moduri prin care poţi să economiseşti bani la cumpărăturile zilnice. Uneori facem exact opusul fără să ne dăm seama
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe