Traian Băsescu: Întreruperea parteneriatului public-privat pentru Autostrada Comarnic-Braşov este un lucru bun

Traian Băsescu a declarat, luni, că Guvernul a făcut bine că a întrerupt contractul de parteneriat public privat pentru Autostrada Comarnic Braşov, din cauza costurilor ridicate, însă construirea tronsonului nu se poate face fără licitaţie. Fostul preşedinte a venit, de asemenea, cu o soluţie.

1889 afişări
Imaginea articolului Traian Băsescu: Întreruperea parteneriatului public-privat pentru Autostrada Comarnic-Braşov este un lucru bun

Traian Băsescu: Întreruperea parteneriatului public-privat pentru Autostrada Comarnic-Braşov este un lucru bun

„Au făcut un lucru bun anulând Parteneriatul Public-Privat. Este cel mai scump mod de a finanţa construcţia de autostrăzi. În Parteneriat-Public-Privat, cel care construieşte vine şi cu banii şi nicio firmă nu poate lua decât credite comerciale, pe trei ani, pe cinci ani, cu dobânzi destul de mari. (...) Este corectă întreruperea Parteneriatului Public-Privat. Era un act gangsteresc la adresa resurselor financiare ale României”, a declarat Traian Băsescu, la Realitatea TV.

De asemenea, el a afirmat că autostrada va costa mai mult de 1.4 miliarde: „Cred că acest tronson de autostradă va costa mai mult de 1.4 miliarde, autostrada Comarnic-Braşov, pentru că sunt variante puţine de lucrare ieftină. Ori se face în consolă pe deasupra râului Prahova, ori se fac tuneluri. Este o lucrare foarte grea”.

Fostul preşedinte a subliniat, însă, că tronsonul nu poate fi realizat fără o licitaţie a constructorilor: 14.000 de KM de drumuri care se numesc drumuri naţionale. Toate sunt importante şi niciunului nu s-a făcut fără licitaţie”.

Traian Băsescu a afirmat că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi construită nici din fonduri europene, deoarece tronsonul este deja inclus într-un proiect mai vechi.

„ Problema este delicată dintr-un singur motiv, nu este finanţabil acest tronson de autostradă de către UE pentru că este considerat o continuare a contractului Bechtel, care era Braşov-Borş. Acest contract fiind atribuit fără licitaţie nu se încadrează în criteriile de finanţare din bani europeni. Pentru că această bucată de autostradă Comarnic Braşov este în continuarea contractului Braşov Borş, UE nu o finanţează, fiind parte din acelaşi proiect”, a spus Băsescu.

Fostul preşedinte al României a venit şi cu o soluţie. I-a sugerat premierului Viorica Dăncilă să ia legătura cu Banca Europeană de Investiţii pentru a renegocia un contract mai vechi.

„Soluţia corectă este cea pe care ne-a oferit-o tandemul BEI-BERD, persoana care răspunde de acest proiect şi a vrut să îl facă este un italian, Schiavo Campo, împreună cu care am făcut toate programele de reabilitate existente, reabilitările făcute pe drumurile pe care ni le-a lăsat Ceauşescu. Acest om a venit în România la solicitarea mea către Banca Europeană de Investiţii, să îşi deschidă o agenţie. Am făcut cu el finanţarea primului tronson de autostradă din România, Bucureşti-Cernavodă şi a avut soluţia, împreună cu BERD, pentru Comarnic Braşov. Ministrul era Şova.
Specialiştii de la BEI şi BERD au făcut caietul de sarcini şi au spus în aceste condiţii finanţăm construcţia tronsonului Comarnic Braşov. Condiţii bune, propunerea era transparenţa licitaţiei şi atribuirii contractului. Bineînţeles că l-a modificat domnul Şova, drept pentru care şi BEI şi BERRD s-a retras.

Dacă doamna Dăncilă vrea să facă acest tronson de autostradă să sune la BEI, cere legptura cu Schiavo Campo cel care a răspuns de proiect şi îl cheamă în ţară, şi reia discuţia cu el pentru împrumuturi de la BEI şi BERD”, a propus Traian Băsescu.

Premierul a anunţat că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici