Transportatorii ameninţă cu proteste

Trei federaţii patronale ale transportatorilor au anunţat că vor organiza, joi, un miting de protest, nemulţumiţi de numărul mare de autorizaţii de taxi şi de reluarea transportului RATB între Bucureşti şi Ilfov, care, potrivit acestora, duce la faliment maxi-taxiurile private.

36 afișări
Imaginea articolului Transportatorii ameninţă cu proteste

Transportatorii ameninţă cu proteste

Federaţiile patronale ale transportatorilor (FNPTR şi FNPTRR), împreună cu Federaţia Naţională a Camerelor Operatorilor de Taxi şi Taximetriştilor Independenţi din România (FNCOTRR), au organizat, marţi, o conferinţă de presă în care au anunţat acţiuni de protest, dacă problemele semnalate de aceştia nu se vor rezolva la întâlnirea de miercuri cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Potrivit acestora, mitingul de protest va începe, joi, la ora 9.00, în Piaţa Constituţiei, participanţii urmând să picheteze Guvernul, Primăria Capitalei şi Ministerul Transporturilor (MT) până la ora 15.00.

Federaţia Naţională Patronală a Transportatorilor Rutieri din România (FNPTRR) a cerut abrogarea Ordonanţei 110 din 2008 pentru modificarea OUG 109 din 2005 privind transporturile rutiere, prin care traseele de transport persoane dintre Municipiul Bucureşti şi Ilfov sunt considerate trasee locale.

Reprezentanţii federaţiei au arătat că aceste trasee au fost atribuite prin licitaţie publică în aprilie 2008, pe o perioadă de cinci ani, transportatorilor rutieri cu capital privat. Aceştia au precizat că pentru a participa la aceste licitaţii, transportatorii au făcut investiţii de sute de milioane de euro pentru modernizarea parcului auto.

"Membrii federaţiei noastre sunt în pragul falimentului după introducerea pe aceste trasee a RATB-ului, regie subvenţionată din bugetul local al Primăriei Municipiului Bucureşti, care practică tarife cu mult sub costurile reale", potrivit reprezentanţilor FNPTRR.

Reprezentantul Federaţiei Naţionale Patronale a Transportatorilor din România (FNPTR), Ion Comuşi, a spus că operatorii de transporturi din Ilfov au trims deja în şomaj peste 600 de şoferi.

Cele două federaţii cer "să se respecte legea", adică RATB-ul să nu mai circule pe aceste trasee sau să primească şi ei subvenţii de la Primărie.

Un alt reprezentant al operatorilor privaţi de transport din Bucureşti şi Ilfov a spus că RATB nu este viabilă şi nu se justifică subvenţionarea ei de la bugetul local. "Dacă este vorba de transport social, atunci să se acorde subvenţia către operatorii privaţi care au câştigat licitaţia", a spus acesta.

O altă problemă ridicată de reprezentanţii transportatorilor a fost faptul că autorităţile din Ilfov dau autorizaţii de taxi "aşa cum vor ele, de ordinul miilor". Ei susţin că majoritatea acestor taximetrişti merg pe un preţ de dumping de 1,4 lei, dar au "aparate maimuţă", încasând cursa dublu sau triplu.

Preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti, Vasile Ştefănescu, a spus că toţi taximetriştii din Ilfov, circa 4.500, circulă şi în Bucureşti, pe lângă cei 9.500 care au autorizaţii emise în Capitală, în condiţiile în care Legea 68 din 2008 stabileşte că numărul maxim de autorizaţii existente într-o localitate trebui să respecte raportul de patru taxiuri la o mie de locuitori. Astfel, potrivit acestor estimări, în Bucureşti ar trebui să fie doar 7.800 de taximetre.

"Acum, primarul Sorin Oprescu mai vrea să suplimenteze numărul taxiurilor cu 769 şi zice că din februarie va face prima distribuţie", a spus Ştefănescu.

Totodată, reprezentanţii taximetriştilor solicită mai multe locuri de staţionare, în prezent numărul acestora fiind de 300. Aceştia cer ca taxiurile să poată staţiona şi în parcările Dalli.

Preşedintele Federaţiei Naţionale a Camerelor Operatorilor de Taxi şi Taximetriştilor Independenţi din România (FNCOTRR), Ilie Anghel, a declarat că Ministerul Transporturilor trebuia să facă un studiu la toate aeroporturile din ţară, pentru a scoate la licitaţie un permis pentru taximetrele care activează în aceste zone.

"La Aeroportul Otopeni, de exemplu, s-a făcut doar o locaţie la intrare, pentru cinci locuri de aşteptare a taxiurilor, care se duc la comandă şi nu ne lasă să urcăm sus pe esplanadă, să luăm clienţii. În plus, Consiliul Local trebuia să facă un cazier profesional pentru siguranţa cetăţeanului cu toţi taximetriştii din Capitală şi să ne elibereze un contract de gestiune", a spus Anghel.

Secretarul general al Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, Virgil Câşmoiu, a spus, la rândul său, că Ministerul Transporturilor şi Ministerul Internelor nu respectă legea patronatelor, elaborând în ultimii ani legi privind transporturile fără a-i consulta.

Federaţia propune ca Ministerul Transporturilor să elaboreze o strategie de dezvoltare a transporturilor rutiere pe termen mediu şi lung.

Potrivit reprezentanţilor transportatorilor, la nivel naţional aproximativ 10.000 de autovehicule transportă mărfuri şi persoane fără a deţine documente legale.

Pe de altă parte, transportatorii atrag atenţia că pe drumurile naţionale şi europene nu există locuri suficiente de odihnă, iar şoferii nu pot respecta astfel Legea 466 care prevede timpul de conducere şi de odihnă al şoferului.

"Ministerul Transporturilor ar trebui să preseze autorităţile locale, care nu au făcut nimic în acest sens, să stabilească drumuri laterale şi să nu mai transfere transportul judeţean de persoane din competenţa autorităţii rutiere în cea a Consiliilor locale", a mai spus Câşmoiu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici