Trei sferturi dintre studenţii români petrec zilnic cel puţin 3 ore în faţa PC-ului

Mai mult de trei sferturi dintre studenţii din România, respectiv 78%, petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, iar o treime până la şase ore, reiese dintr-un studiu realizat pentru Intel România de Hermes Advisors în centrele universitare din Bucureşti, Timişoara şi Cluj-Napoca.

39 afișări
Imaginea articolului Trei sferturi dintre studenţii români petrec zilnic cel puţin 3 ore în faţa PC-ului

Trei sferturi dintre studenţii români petrec zilnic cel puţin 3 ore în faţa PC-ului

Internetul este folosit de 72% dintre respondenţi ca sursă suplimentară de studiu, mediul virtual fiind cea mai utilizată metodă de aflare a informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de student, se arată în studiu.

Doar 22% preferă să folosească biblioteca, iar 6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.

Cea mai preferată activitate a studenţilor, când accesează internetul, este comunicarea online, 65% dintre aceştia folosind acest mediu ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale.
Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii, cum ar fi e-mail, mesaje instant, bloguri sau reţele sociale, reprezintă activităţile preferate ale studenţilor când vor să se relaxeze, indicând o tendinţă clară a modului în care tinerii români îşi petrec timpul liber pe internet.

Accesarea conţinutului online are loc de cele mai multe ori de acasă, respectiv de 93% dintre respondenţi. Un procent foarte mic, de numai 2% dintre studenţii români, accesează conţinutul online folosind computerele din sălile facultăţilor.

"Studiul arată că timpul petrecut în mediul online ar trebui valorificat în mai mare măsură pentru scopuri educaţionale de formare sau dezvoltare profesională, iar universităţile s-ar situa în avantaj dacă ar putea dezvolta şi oferi cât mai multe astfel de oportunităţi studenţilor", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Thomas Osburg, corporate affairs director pentru Intel Europa.

În raport se arată că, dintre studenţii români, 95% au avut prima interacţiune cu PC-ul înainte de 14 ani. Jumătate din cei investigaţi au utilizat PC-ul prima oară acasă, iar 40% în timpul orelor de scoală generală. Totodată, 1% au interacţionat prima dată cu computerul în liceu, iar 9% au lucrat prima dată cu un astfel de echipament în alte locaţii decât acasă sau la scoală.

"Este clar că în prezenţa unui computer procesul de învăţare este îmbunătăţit atât în orele de curs, cât şi în afara lor. Studenţii români urmează tendinţa din Europa în care computerul este considerat un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile", a spus Osburg.

În România, 98% dintre studenţi au acasă cel puţin un PC, 35% deţin două calculatoare, 14% dintre cei chestionaţi au mai mult de trei PC-uri, iar doar 1% nu deţin astfel de echipament. De asemenea, 94% dintre studenţii intervievaţi au afirmat că au o conexiune la internet în locuinţa stabilă.

Potrivit studiului, 55% dintre studenţii români folosesc acasă un desktop, iar 45% sisteme mobile. Totuşi, 88% dintre aceştia au afirmat că, dacă ar fi în situaţia achiziţionării unui PC, ar opta pentru un notebook.

Studiul a fost realizat pentru reprezentanţa locală a producătorului american de procesoare Intel în perioada 1-15 octombrie pe un eşantion de 150 de studenţi din anii I-III din Universitate Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi din Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj, metoda folosită fiind chestionarul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici