Udrea: Litoralul românesc va fi promovat chiar dacă nu se regăseşte în brandul turistic

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat, vineri seară, la Mamaia, că litoralul românesc va continua să fie promovat chiar dacă nu se regăseşte în brandul turistic prin destinaţiile competitive ale României.

24 afișări
Imaginea articolului Udrea: Litoralul românesc va fi promovat chiar dacă nu se regăseşte în brandul turistic

Udrea: Litoralul românesc va fi promovat chiar dacă nu se regăseşte în brandul turistic (Imagine: Andreea Balaurea/Mediafax Foto)

"Deşi în brandul turistic al României produsul litoral nu se regăseşte ca fiind unul din cele şase produse competitive cu care România se poate vinde astăzi pe piaţa externă, nu înseamnă că nu vom continua promovarea litoralului. Litoralul continuă să fie o destinaţie de turism aleasă în special de români, o destinaţie de turism în care aproximativ două milioane de români vin în fiecare vară, chiar dacă pentru numai două luni de sezon estival, iar faptul că ne dorim să continuă să investim în litoral, să continuă să promovăm litoralul va face cu certitudine ca în viitor litoralul românesc să fie un produs competitiv pe piaţa externă, aşa cum era altădată", a declarat Elena Udrea, la finalul unei întâlniri avute, la Mamaia, cu reprezentanţii administraţiei publice locale de pe litoral şi cu reprezentanţi ai asociaţiilor patronale şi agenţiilor de turism.

Ministrul a dat exemplul mai multor ţări care şi-au schimbat poziţionarea către turişti, din destinaţie litorală, către una culturală.

"Brandul de turism reprezintă ceea ce are România competitiv astăzi. Nu înseamnă că în anii următori aceste produse competitive nu se pot completa cu litoralul. Vă amintesc că Spania, spre exemplu, destinaţie recunoscută de turism de litoral, acum se rebranduieşte pe turismul cultural, Franţa se rebranduieşte pe turismul rural, pe agroturism, Grecia, destinaţie de turism de litoral, se rebranduieşte de asemenea pe turismul cultural şi istoric. Asta înseamnă că la fiecare moment fiecare ţară încearcă să vândă ceea ce are diferit şi ceea ce ar putea să o poziţioneze distinct pe piaţa externă de turism", a explicat Elena Udrea.

Ea a mai spus că, în pofida unui an de criză economică, au fost începute mai multe proiecte în zona litoralului românesc, în valoare de aproximativ zece milioane de euro.

"Vreau să vă spun că şi în acest an cu aceste constrângeri financiare deosebite ministerul pe care îl conduc a alocat sume considerabile dezvoltării infrastructurii pe litoral. Avem în acest moment proiecte în derulare, în diferite faze cu administraţiile publice locale din staţiunile de pe litoral, de aproximativ zece milioane de euro numai pentru acest an. Încercăm să construim o alternativă spre sudul litoralului, alta decât cea care trece prin oraşul Constanţa, încercăm să legăm şi vom reuşi, desigur, să legăm Medgidia de sudul litoralului pe un drum nou pe care îl facem în acest an cu Consiliul Judeţean. Avem infrastructură de agrement turistic pe care o construim împreună cu primăriile staţiunilor de pe litoral, am investit bani în promovarea litoralului, chiar şi în acest an, sub diferite forme, am sprijinit Consiliul Judeţean şi asociaţiile de pe litoral să investească în promovarea litoralului", a adăugat ministrul Turismului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici