Retailul românesc a înregistrat o evoluție pozitivă în luna iunie 2025, cu o creștere de 2,8% a volumului cifrei de afaceri, serie brută, comparativ cu iunie 2024.
Potrivit datelor INS, avansul a fost susținut în special de vânzările de produse nealimentare (+5,5%) și de comerțul cu carburanți pentru autovehicule în magazine specializate (+2,8%).
Pe de altă parte, segmentul produselor alimentare, băuturi și tutun a consemnat o scădere de 0,4%, reflectând o stagnare a consumului în acest sector.
Ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea totală a fost de 2,5% la nivelul lunii iunie.
Comparativ cu luna mai 2025, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 1,4% (serie brută), respectiv cu 1,1% (serie ajustată).
Dinamicile lunare arată un salt de 10% în vânzările de carburanți, în timp ce produsele nealimentare și cele alimentare au avut scăderi ușoare (-0,7% și -0,3%).
Pe ansamblul primelor șase luni ale anului 2025, volumul cifrei de afaceri din retail a crescut cu 2,6% față de aceeași perioadă din 2024 (serie brută), respectiv cu 3,4% în termeni ajustați.
Cele mai importante creșteri au fost raportate la produsele nealimentare (+5,9%) și carburanți (+2,2%), în timp ce vânzările de produse alimentare au continuat să scadă (-1,2%).