ANALIZĂ: Rosberg revine în fruntea clasamentului piloţilor după a cincea dublă Mercedes la rând

Nico Rosberg a întrerupt, duminică, pe străzile din Monte Carlo, seria de victorii consecutive a colegului său de la Mercedes, Lewis Hamilton, reuşind să se impună pentru a doua oară în acest sezon, rezultat ce îl readuce pe pilotul german pe primul loc în clasamentul piloţilor.

163 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: Rosberg revine în fruntea clasamentului piloţilor după a cincea dublă Mercedes la rând

ANALIZĂ: Rosberg revine în fruntea clasamentului piloţilor după a cincea dublă Mercedes la rând (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Rosberg a câştigat Marele Premiu de Formula 1 al Principatului Monaco, o cursă presărată de numeroase incidente, iar Hamilton a fost al doilea, ceea ce a reprezintă a cincea dublă consecutivă din şase posibile pentru echipa Mercedes.

Calificările desfăşurate sâmbătă au reprodus în primele şase locuri ordinea din clasamentul constructorilor. Rosberg şi-a adjudecat prima poziţie pe grila de start, după o manevră controversată. Germanul, aflat la conducere, poate fi acuzat că a simulat o uşoară ieşire în decor, în ultimul tur, pentru a forţa comisarii să fluture steagurile galbene şi să-l împiedice astfel pe Hamilton, aflat în spatele lui, să stabilească un timp mai bun.

Astfel, pilotul britanic, care câştigase ultimele patru curse la rând, a trebuit să se mulţumească doar cu locul doi al grilei, fiind urmat în ordine de piloţii Red Bull, Daniel Ricciardo şi Sebastian Vettel, şi de cei ai Ferrari, Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen.

Duminică, Rosberg şi-a valorificat pole-position-ul şi a trecut la conducere imediat după start. Hamilton s-a ataşat de colegul şi rivalul său, urmat de Vettel şi de Raikkonen, care au reuşit să treacă de Ricciardo, finlandezul întrecându-şi şi coechipierul, pe Alonso.

Cursa s-a "potolit" repede după ce maşina de siguranţă a pătruns pe pistă chiar în turul I, în urma unei cioniri între Sergio Perez (Force India) şi Jenson Button (McLaren-Mercedes), soldată cu abandonul primului. La reluare, Vettel a abandonat şi el, după ce a fost trădat de unitatea de recuperare a energiei de pe monopostul său.

Rosberg şi Hamilton s-au distanţat apoi de restul competitorilor ce-l aveau pe Raikkonen drept lider după abandonul lui Vettel, dar distanţa dintre cei doi coechipieri a rămas mai mică de 1,7 secunde. Maşina de siguranţă a intrat din nou pe pistă în turul 26/78, după ce Adrian Sutil şi-a distrus monopostul Sauber în barierele de protecţie ale circuitului. Piloţii au mers la schimbul de pneuri sub Safety Car, iar ordinea în frunte s-a păstrat până când monopostul Ferrari al lui Raikkonen a fost lovit uşor de maşina Marussia a lui Max Chilton, provocându-i o pană. Finlandezul a intrat din nou la boxe şi a cedat locul 3 lui Daniel Riciardo.

La reluare, Hamilton a mai încercat să se ţină de Rosberg, dar nu a fost niciodată atât de aproape încât să încerce un atac asupra germanului. Spre finalul cursei, Hamilton s-a plâns de faptul că i-a intrat ceva în ochi şi a început să piardă teren faţă de Rosberg. Ricciardo a simţit că ar putea da lovitura şi a apăsat acceleraţia la maximum, ajungând în spatele britanicului, dar nu l-a putut depăşi până la final.

În aceste condiţii, Rosberg şi-a trecut în palmares a doua victorie consecutivă la Monaco, tot a doua în acest sezon, după ce câştigase şi prima etapă, de la Melbourne, şi a cincea din carieră. Hamilton şi Ricciardo au completat podiumul, înaintea lui Alonso, care, fără să se întrebuinţeze prea mult, a sosit al patrulea.

În cele din urmă Kimi Raikkonen nu a mai prins punctele. Căzut pe 13 după incidentul din a doua perioadă cu Safety Car, finlandezul a revenit până pe locul opt şi încerca să mai urce în clasament. Din nefericire pentru el, a lovit uşor marginea pistei la un duel cu Kevin Magnussen (McLaren-Mecredes) şi a avut nevoie de a treia intrare la boxe, în condiţiile în care majoritatea piloţilor a trecut doar o dată pe la standuri.

Marele Premiu al Principatului Moncao şi data de 25 mai 2014 au intrat în istoria echipei Marussia, după ce francezul Jules Bianchi a încheiat pe locul 9, aducând primele puncte acestei formaţii, de la prima ei participare, în 2010. Virgin Racing, apoi Virgin Marussia şi din 2012 Marussia, team finanţat astăzi cu capital rusesc, a făcut parte dintr-un grup de trei echipe nou-înfiinţate, care au debutat în 2010. Marussia şi Caterham, fostă Lotus, au supravieţuit, nu şi HRT. Marussia este prima care obţine puncte dintre aceste "cenuşărese".

Bianchi a trecut linia de sosire al optulea, dar a primit o penalizare de cinci secunde pentru că nu a respectat o altă sancţiune. El fusese penalizat în timpul cursei cu o trecere pe la boxe şi stop cinci secunde, pe care a ispăşit-o însă sub Safety Car, ceea ce nu este regulamentar. Din acest motiv, Comisarii FIA i-au aplicat cinci secunde la timpul său final, astfel că a coborât o poziţie. Oricum, performanţa sa este remarcabilă, ţinând cont şi de faptul că a plecat ultimul de pe grila de start.

Puncte au mai obţinut Nico Hulkenberg (Force India) - locul 5, Jenson Button (McLaren-Mercedes) - locul 6, Felipe Massa (Williams) - locul 7, Romain Grosjean (Lotus-Renault) - locul 8 şi Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) - locul 10.

Cursa din Principat a fost presărată şi cu alte incidente şi abandonuri. Din cei 22 de piloţi numai 14 au trecut linia de sosire, astfel că Marele Premiu de la Monte Carlo a înregistat cea mai mare rată de abandonuri.

Rosberg este noul lider la piloţi cu 122 de puncte, detronându-l pe Hamilton, care are acum 118 puncte. Pe locul trei este Alonso cu 61 de puncte, urmat de Ricciardo cu 54.

Mercedes a acumulat 240 de puncte în clasamentul constructorilor. Red Bull este pe locul doi, la mare distanţă, cu 99 de puncte, iar Ferrari pe locul 3 cu 78 de puncte.

În secţiune europeană a calendarului F1 urmează o pauză de o etapă, pentru că Marele Circ traversează Oceanul Atlantic, ajungând în Canada, la Montreal, între 6 şi 8 iunie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici