FOCUS: Brawn GP continuă să domine CM de Formula 1

Echipa Brawn GP continuă să domine această ediţie a Campionatului Mondial de Formula 1 şi după debutul sezonului european al Marelui Circ, britanicul Jenson Button reuşind, duminică, la Barcelona, a patra sa victorie în 2009, din cinci posibile.

2 afișări

Echipele de Formula 1 au pregătit numeroase îmbunătăţiri ale monoposturilor pentru prima etapă europeană, Marele Premiu al Spaniei, considerat un al doilea start al sezonului. Deşi au fost team-uri care au prezentat versiuni total schimbate ale maşinilor lor, precum BMW-Sauber sau Ferrari, echipa lui Ross Brawn pare în continuare imbatabilă, după ce şi-a trecut în palmares, la Barcelona, a doua "dublă" a anului. În urma Brawn GP, şi Red Bull arată în continuare o formă foarte bună, deşi a fost în Spania echipa cu cele mai puţine noutăţi, concurând cu difuzorul obişnuit şi fără KERS.

Duminică, pe circuitul de la Montmelo, Button a plecat din pole position, dar a pierdut prima poziţie chiar înaintea primului viraj. Al doilea pilot al Brawn GP, Rubens Barrichello, locul trei pe grilă, a reuşit un start de excepţie şi i-a depăşit pe cei doi aflaţi înaintea sa, Button şi Sebastian Vettel (Red Bull). Felipe Massa, care în calificări a reuşit un surpinzător loc patru, dacă ţinem cont de forma slabă arătată de Ferrari în primele patru curse, şi-a pus în valoare sistemul KERS cu care este echipat monopostul său şi l-a depăşit şi el pe Vettel. De altfel, numai Ferrari şi McLaren-Mercedes au folosit la Barcelona controversatul sistem KERS, care nu prea a adus deocamdată avantaje decisive utilizatorilor lui.

Maşina de siguranţă a trebuit să intre pe circuit în primul tur după un accident soldat cu patru abandonuri: Jarno Trulli (Toyota), Adrian Sutil (Force India), Sebastien Buemi şi Sebastien Bourdais (ultimii doi de la Toro Rosso).

În scurt timp, a devenit clar că din plutonul fruntaş format din cinci piloţi - Barrichello, Button, Massa, Vettel şi Mark Webber (Red Bull) - urma să fie stabilit podiumul. De aici încolo, un cuvânt important l-au avut strategiile echipelor. Barrichello s-a instalat confortabil la conducere, dar, în mod surprinzător, el şi echipa sa au ales o strategie cu trei opriri, care se va dovedi ineficientă. Brazilianul a condus până în turul 31, când a intrat a doua oară la boxe. Button a trecut primul, până în turul 48, când a realimentat şi el a doua oară. Barrichello a mai fost lider încă două tururi, dar a cedat apoi poziţia, de data aceasta definitiv, în favoarea coechipierului său, trecând a treia oară pe la boxe.

În continuare, Jenson Button nu a mai avut nicio problemă în a trece linia de sosire primul. El a confirmat, astfel, tradiţia conform căreia, din 2001, ocupantului primei poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al Spaniei câştigă cursa.

Massa şi Vettel au ratat în cele din urmă o clasare pe podium. Vettel a plătit şi el tribut strategiei greşite, după ce a "mizat" câteva tururi în plus pe cauciucurile dure. Coechipierul său, Mark Webber, a rulat mai mult cu pneurile moi înaintea ultimei intrări la boxe şi a reuşit să-i depăşească pe Vettel şi Massa, "prinzând" ultima treaptă a podiumului.

În cazul lui Massa, pare să fi fost vorba de o realimentare insuficentă la a doua intrare la boxe. Mecanicii i-au cerut în mod insistent în ultimele tururi să economisească combustibilul pentru a putea termina cursa, astfel că brazilianul a încetinit şi a fost depăşit atât de Vettel, cât şi de Fernando Alonso, de la Renault. Massa a terminat pe un dezamăgitor loc şase, în timp ce Kimi Raikkonen, al doilea pilot Ferrari, a abandonat în turul 17.

Dacă Ferrari, campioana en-titre, a plecat acasă cu trei puncte, McLaren-Mercedes a rămas cu mâna goală. Doar locul nouă pentru deţinătorul titlului mondial, Lewis Hamilton, la un tur în spatele câştigătorului. Coechipierul său, Heikki Kovalainen, a abandonat în turul 7. BMW-Sauber, o altă echipă favorită, care a venit în Spania cu un nou monopost, a obţinut un loc 7, prin Nick Heidfeld, şi o altă clasare foarte slabă pentru Robert Kubica, locul 11 din cei 14 piloţi care au încheiat cursa spaniolă. Nico Rosberg de la Williams a ocupat în final poziţia a opta.

După cinci etape, Brawn GP şi Jenson Button conduc detaşat ierarhiile, În clasamentul piloţilor, Button a acumulat 41 de puncte, fiind urmat de Barrichello (27) şi Vettel (23).

Brawn GP ocupă primul loc în clasamentul constructorilor, cu 68 de puncte, urmează Red Bull, cu 38,5 puncte şi Toyota, cu 26,5 puncte.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici