Parcursul BMW în F1

Constructorul de automobile BMW, care şi-a anunţat, miercuri, retragerea din Marele Circ, a intrat în Formula 1 în 1982, ca furnizor de motoare pentru echipa Brabham, pe vremea când erau la modă propulsoarele turbo.

130 afișări
Imaginea articolului Parcursul BMW în F1

Parcursul BMW în F1 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Între 1982 şi 1985, Brabham a opţinut opt victorii de etapă în Marele Circ. În 1983, Nelson Piquet a devenit campion mondial pilotând un monopost Brabham-BMW. În 1986, Gerhard Berger a câştigat o cursă la volanului unei maşini Beneton-BMW, iar la sfârşitul sezonui 2007, furnizorul german de motoare s-a retras din Formula 1.

BMW a revenit în F1 la sfârşitul anului 1999, de data aceasta ca furnizor de motoare pentru Williams, cu care a câştigat zece Mari Premii până în 2005. Compania BMW a cumpărat, la finele lui 2005, echipa Sauber, iar noua formaţie a primit numele de BMW-Sauber. În anul următor, constructorul german a aliniat la start o echipă "sută la sută" BMW, cu care a ocupat locul 5 în clasamentul constructorilor. În 2007, BMW-Sauber a devenit vicecampioană mondială după ce rezultatele McLaren-Mercedes au fost anulate în urma scandalului de spionaj.

Practic, cel mai bun sezon al team-ului german a fost cel din 2008, când piloţii Rober Kubica şi Nick Hedfeld s-au luptat multă vreme pentru titlurile de campioni. În cele din urmă, BMW-Sauber a terminat pe locul trei în clasamentul constructorilor, iar Kubica a ocupat aceeaşi poziţie în ierarhia piloţilor. Kubica a câştigat Marele Premiu al Canadei, singura victorie din palamarestul echipei, şi a plecat din pole-position în Bahrain. De asemenea, piloţii BMW s-au clasat de 16 ori pe podium.

Sezonul 2009 se anunţa promiţător pentru echipa BMW-Sauber, considerată a fi una dintre favorite. Însă rezultatele înregistrate în primele zece curse au fost dezamăgitoare, doar locul opt cu opt puncte acumulate pentru formaţia de la Hinwil. Kubia a "strâns" două puncte şi este pe locul 15 în clasamentul piloţilor, iar Nick Heidfeld a reuşit să fie mai sus cu două poziţii, după ce a obţint 6 puncte.

Oficialii BMW au anunţat, miercuri, că producătorul german de automobile va părăsi Formula 1 la sfârşitul sezonului, devenind, astfel, al doilea constructor care se retrage din Marele Circ în ultimele opt luni, după Honda, informează presa internaţională.

Potrivit BMW, această decizie face parte dintr-o "reaşezare startegică" prin care compania se va axa pe crearea de noi tehnologii şi proiecte pentru gestionarea durabilă şi favorabilă a mediului, iar Formula 1 nu mai reprezintă un mod de promovare.

De asemenea, rezultatele slabe ale echipei BMW-Sauber în acest sezon au contribuit la hotărârea de a părăsi Formula 1.

(Material realizat de Adrian Petculescu, adi.petculescu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici