Piloţii din Formula 1, nemulţumiţi de noile decizii ale FIA

Mai mulţi piloţi de Formula 1, printre care Fernando Alonso, Jarno Trulli şi Jenson Button, şi-au exprimat nemulţumirea faţă de decizia FIA ca titlul de campion mondial să fie atribuit, începând din 2009, pilotului care câştigă cele mai multe curse, informează f1-live.com.

14 afișări
Imaginea articolului Piloţii din Formula 1, nemulţumiţi de noile decizii ale FIA

Piloţii din Formula 1, nemulţumiţi de noile decizii ale FIA (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Nu înţeleg nevoia de a schimba constant regulile în acest sport. Cred că acest gen de decizii pot doar să-i încurce pe suporteri", a spus pilotul echipei Renault, Fernando Alonso, aflat în Australia.

Pilotul spaniol s-a arătat deranjat de faptul că Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a ignorat propunerea Asociaţiei Echipelor din Formula 1 (FOTA) de a acorda 12 puncte câştigătorului unei curse, propunere ce se baza pe un studiu efectuat în rândul fanilor. "Formula 1 se desfăşoară de mai bine de 50 de ani graţie echipelor, patronilor, piloţilor şi, mai ales, fanilor din întreaga lume şi niciunul dintre aceştia nu a putut să-şi expună punctul de vedere la FIA", a adăugat Alonso.

Spaniolul a calificat drept absurdă şi ideea plafonării bugetului începând din anul 2010: "Mă preocupă nu atât deciziile ce vizează sezonul 2009, cât cele ce afectează viitorul competiţiei în următorii ani. Sper să existe o posibilitate ca aceste măsuri să fie reconsiderate în scurt timp".

La rândul său, Jarno Trulli, de la Toyota, a declarat pentru La Stampa că deciziile luate de Consiliul Mondial al FIA conţin "mulţi factori negativi". "Pare că Formula 1 vrea să moară şi noi vom fi nevoiţi să mergem să concurăm în alte campionate. Este bine să încerci să dai publicului mai mult, să îmbunătăţeşti spectacolul, dar nu trebuie să afectezi spiritul Formulei 1. Sunt foarte, foarte îngrijorat", a spus Trulli, citat de publicaţia italiană.

Trulli, în vârstă de 34 de ani, a adăugat că noul sistem prezintă riscul ca atunci când un pilot domină un sezon, aşa cum s-a întâmplat în 2002 şi 2004, campionatul să fie oficial închis mult mai devreme.

Pilotul Nico Rosberg a comentat noile reguli spunând că "nu au sens", în timp ce Jenson Button a precizat: "După primele nouă curse ale sezonului, un pilot poate să-şi adjudece deja titlul mondial, deşi următorul clasat se află la 18 puncte distanţă. Câştigătorul se poate apoi odihni tot restul sezonului".

Cotidianul spaniol As notează că singurul pilot care nu a luat atitudine faţă de aceste noi decizii este britanicul Lewis Hamilton, campionul mondial en-titre, care a precizat că nu are nicio opinie "în legătură cu această probelemă".

As menţionează, de asemenea, că a efectuat un sondaj printre vizitatorii site-ului său pentru a afla dacă sunt de acord cu deciziile FIA. Rezultatele arată că 87 la sută dintre cei 4.262 de votanţi sunt împotriva deciziei FIA ca titlul de campion mondial să fie atribuit pilotului care a câştigat cele mai multe curse.

Nici Asociaţia Echipelor din Formula 1 nu este de acord cu măsurile impuse de FIA. "FOTA doreşte să-şi exprime dezamăgirea şi îngrijorarea privind faptul că aceste decizii au fost luate în mod unilateral. Regulamentul conturat de FIA, ce va fi aplicat din 2010, prezintă riscul că se abate de la însăşi esenţa Formulei 1 şi de la principiile care îl fac unul dintre cele mai atractive sporturi. Considerăm că este necesar să studiem cu atenţia noua situaţie şi să facem totul, mai ales în aceste vremuri dificile, să menţinem un cadru stabil privind regulile existente fără noi modificări, care să-i lase perplecşi şi să-i încurce pe constructori, echipe, public şi sponsori", se arată într-un comunicat al FOTA.

Consiliul Mondial al FIA a decis, marţi, ca titlul de campion mondial în Formula 1 să fie atribuit, începând din 2009, pilotului care a câştigat cele mai multe curse. "Consiliul Mondial a acceptat propunerea FOM (Formula One Management, societate care administrează drepturile F1) de a decerna titlul mondial pilotului care va câştiga cele mai multe curse în timpul sezonului. Dacă doi piloţi sau mai mulţi termină cu acelaşi număr de victorii, titlul va fi atribuit celui care a câştigat cele mai multe puncte, după actualul barem 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1", se arată într-un comunicat al FIA.

În plus, Consiliul Mondial a decis că echipele de Formula 1 pot opta pentru un buget care să nu depăşească suma de 33 de millioane de euro, începând din 2010, în schimbul unei libertăţi mai mari pe plan tehnic. "Toate echipele vor avea opţiunea de a concura cu maşini gestionate riguros în limita unui plafon de 30 de milioane de lire sterline (33 de milioane de euro) sau de a continua să respecte regulile actuale, ce vor fi valabile până în 2012. Bugetul respectiv va fi folosit şi pentru a acoperi salariile piloţilor şi ale conducătorilor echipei, fiind excluse amenzile ce ar putea fi dictate de FIA", se arată într-un comunicat al FIA.

În schimbul alegerii unui buget cu plafon, monoposturile echipei respective se vor "bucura de o mai mare libertate tehnică" în ceea ce priveşte aerodinamica şi motorul, astfel vor putea folosi eleroane mobile sau motoare fără limită la combustibil.

Consiliul Mondial a respins propunerea lui Bernie Ecclestone de a acorda medalii primilor trei clasaţi în fiecare cursă. De asemenea, a fost respinsă şi propunerea FOTA de modificare a baremurilor de puncte şi trecerea la sistemul 12 puncte (locul 1) - 9 puncte (locul doi) - 7 puncte (locul trei) - 5 puncte (locul patru) - 4 puncte (locul cinci) - 3 puncte (locul şase) - 2 puncte (locul şapte) - 1 puncte (locul opt).

(Material realizat de Paula Ruşanu; paula.rusanu@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici