Oamenii de ştiinţă au sugerat că civilizaţiile avansate ştiu de existenţa noastră, dar aşteaptă momentul potrivit pentru a ne contacta.

Imaginea articolului Astronomii susţin că extratereştrii aşteaptă momentul potrivit pentru a ne contacta

Hepta / Disney

Într-un nou studiu, cercetătorii au vânat amprente de civilizaţii avansate chiar şi în momentele în care exoplanetele trec direct prin faţa stelelor lor.

Un tranzit ar putea fi şansa perfectă pentru ca o civilizaţie extraterestră să transmită un semnal către pământeni, în încercarea de a stabili un contact, transmite LiveScience

"Tranzitele exoplanetare sunt speciale, deoarece pot fi calculate atât de noi, pe Pământ, în calitate de observatori, cât şi de orice potenţială specie tehnologică din sistemul exoplanetar însuşi, în calitate de emiţători", a declarat Sofia Sheikh, conducătoarea studiului, cercetător postdoctoral în radioastronomie la Institutul Search for Extraterrestrial Intelligence (SETI).

Aceste tranzite sunt, aşadar, momentele potrivite în care extratereştrii s-ar putea gândi să trimită mesaje şi pământenii ar putea căuta să le primească.

De când a fost inventată tehnologia radio la sfârşitul secolului al XIX-lea, Pământul a lăsat să se scurgă transmisii în spaţiu şi, ocazional, cum a fost cazul celebrului mesaj de la Arecibo din 1974, le-a trimis în mod deliberat în speranţa de a contacta orice civilizaţie avansată cu care ar putea comunica.

În speranţa că civilizaţiile extraterestre inteligente ar putea să emită semnale tehnologice, cercetătorii scanează galaxia în căutarea undelor radio care ar fi putut proveni de la tehnologie extraterestră.

Dar galaxia este un loc mare, aşa că o întrebare cheie este unde să căutăm. Sheikh şi echipa sa au ales să tragă cu urechea la exoplanetele îndepărtate în timp ce trec prin faţa soarelui lor - "punctul Schelling", fiind o soluţie pentru în cazul în care doi indivizi nu pot comunica unul cu celălalt. Cu alte cuvinte, momentul tranzitului planetar pare pur şi simplu momentul logic pentru a emite şi recepta.

Sheikh şi colegii săi au folosit telescopul Robert C. Byrd Green Bank Telescope din Virginia de Vest pentru a căuta semnale radio de la 12 exoplanete ale căror tranzite au fost observabile în timpul unei ferestre scurte din martie 2018. Ei au detectat o mulţime de semnale radio,  aproape 34.000, dar 99,6% dintre acestea ar putea fi respinse din start fiindcă proveneau din interferenţe terestre.