Descoperire în America de Nord: Primele fosile de dinozauri cu pene

Primele fosile de dinozauri cu pene nord-americani, vechi de aproximativ 75 de milioane de ani, au fost descoperite în Canada, se afirmă într-un studiu publicat în revista americană Science.

Imaginea articolului Descoperire în America de Nord: Primele fosile de dinozauri cu pene

Primele fosile de dinozauri cu pene nord-americani, descoperite în Canada

Până la această descoperire, fosilele unor astfel de dinozauri au fost găsite doar în China şi în Germania.

"Această descoperire (făcută în provincia canadiană Alberta, n.r.) este cu adevărat îmbucurătoare, pentru că este pentru prima dată când fosilele unor dinozauri cu pene au fost găsite pe continentul american", a declarat Darla Zelenitsky, profesor de paleontologie la Universitatea Calgary, coordonatoarea principală a studiului.

"În plus, spre deosebire de numeroasele schelete cunoscute de ornithomimus, care seamănă cu struţii moderni, aceste exemplare sunt primele care dezvăluie faptul că aceşti dinozauri erau acoperiţi cu pene, la fel ca mai multe alte grupe de dinouzauri teropozi", a adăugat ea.

Cercetătorii au găsit amprente ale penelor fosilizate împreună cu scheletele unui exemplar tânăr de ornithomimus şi cele provenind de la două animale adulte.

Potrivit autorilor acestui studiu, descoperirea i-a determinat pe oamenii de ştiinţă să presupună că toţi dinozaurii ornithomimus aveau pene.

Cele trei schelete descoperite relevă în acelaşi timp schimbările la nivelul penelor acestor dinozauri pe parcursul întregii vieţi.

"Acei dinozauri erau acoperiţi cu un fel de puf în prima parte a vieţii şi apoi le creşteau pene sub membrele anterioare, înainte de a forma un fel de aripi mai târziu, la vârstă adultă", a explicat Darla Zelenitsky.

"Aceste caracteristici diferă de cele observate la păsări, ale căror aripi se dezvoltă în general la vârstă foarte tânără, la scurt timp după eclozare", a precizat ea.

Descoperirea acestor aripi la dinozauri prea mari pentru a putea să zboare indică faptul că aceste structuri nu erau destinate zborului, ci poate pentru seducerea partenerilor în procesul de reproducere sau pentru acoperirea ouălor.