• Un schelet de neandertal găsit în Italia este cel mai vechi şi cel mai complet din Europa.
  • Scheletul are caracteristici unice care îl diferenţiază de alţi neanderthali.
  • Analiza ADN-ului arată că scheletul aparţine unei ramuri timpurii a neandertalilor, care indică o diversitate genetică mare între ei.
  • Studiul ar putea contribui la înţelegerea evoluţiei umane şi a relaţiilor dintre specii umane diferite.
Imaginea articolului Descoperirea unui schelet de Neanderthal schimbă ceea ce ştim despre evoluţia umană

Redazione Research Italy/Bing AI-DALL-E

Un schelet de Homo neanderthal descoperit într-o peşteră din Italia ar putea dezvălui secrete despre evoluţia umană, potrivit unui nou studiu.

Scheletul, cunoscut sub numele de Omul din Altamura, a fost găsit în 1993 în Peştera Lamalunga din Altamura, o localitate din sudul Italiei. Scheletul este cel mai vechi şi cel mai complet rămas de neanderthal din Europa, cu o vechime estimată la aproximativ 150.000 de ani, transmite Newsweek.

Omul din Altamura are o serie de caracteristici unice care îl disting de alţi neanderthali. De exemplu, are o proeminenţă osoasă pe frunte, numită torus supraorbital, care este mai mare decât la alţi neanderthali. De asemenea, are o formă a craniului mai alungită şi mai îngustă decât cea tipică pentru neanderthali.

Cercetătorii au analizat ADN-ul extras dintr-o coastă a scheletului şi au descoperit că Omul din Altamura aparţine unei ramuri timpurii a neanderthalilor, care s-a separat de linia principală acum aproximativ 400.000 de ani. Acest lucru sugerează că exista o diversitate genetică mare între neanderthali şi că evoluţia lor nu a fost liniară.

Studiul, publicat în revista Scientific Reports, ar putea oferi noi indicii despre originea şi evoluţia neanderthalilor, precum şi despre relaţia lor cu alte specii umane antice şi moderne.