NASA a organizat prima conferinţă despre OZN-uri

Oamenii de ştiinţă prezenţi la prima reuniune publică organizată de NASA pe tema "obiecte zburătore neidentificate" (OZN) au cerut miercuri o abordare ştiinţifică mai riguroasă pentru a clarifica originea sutelor de apariţii misterioase.

Imaginea articolului NASA a organizat prima conferinţă despre OZN-uri

NASA a organizat prima conferinţă despre OZN-uri

Agenţia spaţială a anunţat anul trecut că analizează observaţiile de pe cer care nu pot fi identificate ca fiind fenomene aeriene sau naturale - un subiect care a fascinat mult timp publicul, dar care a fost evitat de ştiinţa tradiţională.

O echipă independentă formată din 16 oameni de ştiinţă trebuie să prezinte concluziile într-un raport până la sfârşitul lunii iulie.

"Doar datele existente în prezent şi rapoartele martorilor oculari sunt insuficiente pentru a furniza dovezi concludente", a declarat astrofizicianul David Spergel, preşedintele echipei ce realizează studiul.

"Una dintre lecţiile pe care le-am tras este nevoia de mai multe date de înaltă calitate şi de date care sunt, măsurate cu instrumente bine calibrate, observaţii multiple şi este nevoie de o conservare de înaltă calitate a datelor", a adăugat el.

Au fost colectate date de la peste 800 de evenimente din 27 de ani, dintre care două până la cinci procente sunt considerate a fi posibil anormale, a declarat jurnalista Nadia Drake, care a participat la studiu.