O mutaţie genetică determină apariţia melanoamelor

O mutaţie genetică se află la originea a circa 70% din cazurile de melanom, formă de cancer de piele mortală, potrivit unui studiu publicat în revista Cancer Cell, informează BBC News online.

Urmărește
Imaginea articolului O mutaţie genetică determină apariţia melanoamelor

O mutaţie genetică determină apariţia melanoamelor (Imagine: Mediafax Foto)

Studiile precedente au relevat faptul că gena BRAF era distrusă sau suferise o mutaţie în cazul persoanelor cu melanom, dar oamenii de ştiinţă nu ştiau dacă aceasta era o cauză sau un efect al cancerului.

Prin acest studiu recent, cercetătorii au relevat faptul că mutaţia genetică este doar primul pas dintr-o serie de schimbări genetice, produse în cascadă, care conduc la apariţia melanomului.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Cancer Research. "Ştim că expunerea excesivă la soare poate să provoace cancer de piele, dar nu se cunosc prea multe lucruri despre factorii genetici din spatele acestui fenomen", a declarat Richard Marais, coordonatorul echipei de specialişti.

Aproximativ 9.500 de noi cazuri de melanom malign şi peste 2.300 de decese din această cauză mor în fiecare an în Marea Britanie din cauza acestei maladii.

Expunerea exagerată la razele de soare conduce la apariţia a cel puţin două treimi din cazurile de melanom malign. Această expunere excesivă la soare distruge ADN-ul şi cauzează mutaţii genetice.

Medicii britanici consideră că sunt necesare alte studii şi cercetări viitoare pentru dezvoltarea unor terapii care să ajute la blocarea funcţiilor genei mutant şi la descoperirea unor tratamente eficiente.