O nouă descoperire NASA: Unele componente ale ADN-ului provin din meteoriţi

Cercetătorii de la NASA au dovezi potrivit cărora unele particule de ADN din meteoriţi au fost create în spaţiu, ceea ce alimentează teoria că un "set" de particule create deja în spaţiu şi aduse pe Pământ de meteoriţi şi comete au stat la originea vieţii.

Imaginea articolului O nouă descoperire NASA: Unele componente ale ADN-ului provin din meteoriţi

O nouă descoperire NASA: Unele componente ale ADN-ului provin din meteoriţi

"Oamenii au descoperit componente ADN în meteoriţi din anii 1960, dar cercetătorii nu erau siguri dacă aceste particule au fost create în spaţiu sau în urma contactului cu viaţa terestră", a spuns Michael Callahan, de la Centrul Goddard al NASA.

"Pentru prima dată avem trei linii de dovezi care ne dau încredere că aceste blocuri de ADN au fost create în spaţiu", spune cercetătorul.

Descoperirea urmează altor dovezi care arată că în interiorul asteroizilor şi cometelor se pot crea blocuri cu molecule biologice esenţiale. Anterior, oamenii de ştiinţă au descoperit aminoacizi în mostre ale cometei Wild 2 din misiunea Stardust şi în alţi meteoriţi bogaţi în carbon.

În noua cercetare, echipa de la NASA a lucrat cu mostre din 12 meteoriţi bogaţi în carbon, dintre care 9 au fost recuperaţi din Antarctica. Cercetătorii au descoperit adenină şi guanină, componente ale nucleobazei ADN-ului, dar şi hipoxantină şi xantină, care nu se găsesc în ADN, dar sunt folosite în alte procese biologice.

În doi dintre meteoriţi, cercetătorii au descoperit pentru prima dată urme ale unor molecule relaţionate cu nucleobaza: purine, 2,6 diaminopurine şi 6,8 diaminopurine, ultimele două dintre acestea nefiind folosite aproape deloc în biologie.

Aceste molecule care au legătură cu nucleobazele furnizează primele dovezi că elementele din componenţa meteoriţilor provin din spaţiu şi nu din interacţiunea cu viaţa terestră.

Echipa de cercetători a analizat şi o mostră de 8 kilograme de gheaţă din Antarctica, folosind aceleaşi metode de la analiza meteoriţilor. Cantitatea de nucleobaze din gheaţă era mult mai mică decât cea din meteoriţi, ceea ce dovedeşte că elementele nu au sursă terestră. Cercetătorii au descoperit că nucleobazele au fost produse în urma unor reacţii non-biologice, ceea ce sprijină ideea că acestea sunt extraterestre.