Un nou studiu, realizat de cercetătorii de la Australian Center of Ancient DNA (ACAD), a dezvăluit că încălzirea rapidă a climatului, cât şi apariţia oamenilor în sudul Americii au dus la extincţia giganţilor.

2098 afișări
Imaginea articolului Segmente de ADN antic dezvăluie cum au fost exterminaţi giganţii din Epoca de Gheaţă

Cercetătorii de la ACAD, Universitatea din Adelaide, au dezvăluit că magafauna din Patagonia a fost exterminată cu mult timp înaintea sosirii oamenilor. Acum 12.300 de ani, giganţii faunei au dispărut din cauza încălzirii climatului, scrie Descoperă.

Conform profesorului Alan Cooper, director ACAD, ‘’colonizarea oamenilor nu a condus la o exterminare imediată, speciile ar fi rezistat atâta timp cât clima ar fi rămas rece’’.

Cercetătorii Universităţilor din Colorado Boulder, New South Wales şi Universitatea Magallanes au studiat segmente de ADN antic extrase din oasele şi dinţii găsiţi în peşterile de lângă Patagonia şi Tierra del Fuego, pentru a determina istoria genetică a populaţiei. Specii precum calul sud african, jaguarii gigantici, gheparzii cu colţii sabie şi giganticul urs de o tonă au fost regăsite de-a lungul Patagoniei, însă se pare că au dispărut la puţin timp după sosirea oamenilor în zonă.

Colonizarea rapidă coincide cu contrastul de temperatură de pe fiecare continent, fapt ce i-a ajutat pe cercetători să afle impactul oamenilor asupra schimbărilor climatice.

Profesorul Chris Turney, de la Universitatea New South, afirmă că ,,suntem uluiţi de modul în care oamenii s-au mutat de pe un continent pe altul, din Alaska, în Patagonia, în doar 1.500 de ani. În timpul tranziţiei, au trecut de la climat rece în sud la cald, în nord, astfel am putut cerceta impactul oamenilor asupra diferitelor tipuri de climat’’.

Singurele specii care au supravieţuit schimbărilor au fost strămoşii lamelor de astăzi - guanaco şi vicuna.