Un dinozaur de mărimea unei găini, descoperit în Canada

Un dinozaur de mărimea unei găini, probabil cel mai mic ce a trăit în era giganţilor în America de Nord, a fost descoperit în provincia canadiană Alberta, o zonă foarte bogată în fosile de acest tip.

Imaginea articolului Un dinozaur de mărimea unei găini, descoperit în Canada

Un dinozaur de mărimea unei găini, descoperit în Canada

Un cercetător canadian a descoperit scheletul unui exemplar al speciei Albertonykus borealis, care a trăit în urmă cu 70 de milioane de ani şi este considerată a fi cea mai mică specie de dinozaur din America de Nord. Dinozaurul avea trăsături de pasăre: picioare subţiri, membre superioare puternice cu gheare şi cioc.

Albertonykus, un dinozaur special şi pentru faptul că se hrănea cu insecte, aparţine familiei Alvarezsauridae. Exemplare ale speciilor acestei familii au fost descoperite numai în America de Sud şi Mongolia, potrivit lui Nick Logrich, paleontolog la Universitatea din Calgary, Alberta, autorul descoperirii. Acest lucru demonstrează că dinozaurii au migrat în Asia din partea de sud a emisferei vestice.

Specia cercetată de Logrich se mai caracterizează şi prin viteza mare cu care se mişca, ceea ce o făcea pradă numai pentru alţi dinozauri mai rapizi, precum Albertosaurus şi Velociraptors. La rândul său, micul dinozaur se hrănea cu termite sau cărăbuşi şi scormonea în trunchiuri de copaci, asemenea furnicarului din zilele noastre.