Un raport anual al Institutului de Politici Educaționale (EPI) a constatat că preșcolarii cu nevoi educaționale speciale și dizabilități (SEND) se confruntă cu cea mai mare diferență de performanță, de 19.9 luni, în anul de recepție, cea mai mare diferență înregistrată până acum.
În special, copiii cu SEND și cu planuri de educație, sănătate și îngrijire au fost identificați de EPI ca fiind în urmă față de colegii lor.
De asemenea, s-a constatat că acei copii defavorizați în vârstă de cinci ani sunt cu până la o lună în urmă față de colegii lor mai înstăriți, comparativ cu 2019.
Raportul arată o scădere a implicării după vârsta de 16 ani, peste 20% dintre tinerii de 16 ani nefiind încadrați în sistemul de învățământ sau de formare profesională, comparativ cu nivelurile dinaintea pandemiei, din 2019.
Kali Jauncey-Childs, responsabilă pentru primii ani de viață la Oasis Community Learning și directoare adjunctă la Oasis Academy Warndon din Worcester, a declarat pentru Sky News: „Cred că un aspect cheie este identificarea timpurie a SEND”.
„Aveam centrele Sure Start, care erau absolut geniale în a reuni o mulțime de servicii diferite. Aveam toți profesioniștii din domeniul sănătății, profesioniștii în domeniul vorbirii și limbajului, educația, care se reuniseră pentru a oferi sprijin copiilor și familiilor lor”.
„Faptul că aceste [servicii] nu mai există înseamnă că acum nu mai există aceeași identificare timpurie, chiar și cu vizitatorul medical, mai ales de la începutul pandemiei”.
Zoe Jackson, director adjunct la Școala Primară Woodside din sudul Londrei, a adăugat: „Tot mai mulți copii intră în grădinițele și clasele noastre de primire cu întârzieri în vorbire și limbaj, dificultăți în reglarea emoțională și nevoi emergente”.
Natalie Perera, director executiv al EPI, a declarat pentru Sky News: „Cei mai tineri și mai vulnerabili dintre elevii noștri continuă să plătească prețul. Fără o acțiune rapidă, vom perpetua dezavantajele pe tot parcursul vieții în cadrul sistemului”.
În raportul său, EPI a solicitat guvernului să elimine limita de doi copii pentru alocații și să extindă programul de mese gratuite la școală la copiii de vârstă preșcolară.
Grupul de reflecție a solicitat, de asemenea, ca toți profesorii să fie formați în domeniul dezvoltării copilului și al identificării SEND și a îndemnat guvernul să crească finanțarea pentru dezavantajați în toate etapele educaționale, cu accent pe elevii defavorizați în mod persistent.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Educației a declarat pentru Sky News: „Acest raport scoate la iveală decalajul tot mai mare în materie de dezavantaje pe care l-a moștenit acest guvern și pe care ne străduim să îl rezolvăm prin Planul pentru schimbare”.
„Începând de anul viitor, vom investi 9 miliarde de lire sterline pe an într-un sistem de educație timpurie revitalizat, care ajută copiii să se pregătească pentru școală – părinții care lucrează vor primi 30 de ore de îngrijire a copiilor finanțate pe săptămână, o creștere de aproape 50% a finanțării pentru copiii defavorizați din primii ani de viață și un nou accent puternic pe îmbunătățirea calității educației în anul de recepție”.
Prin noua noastră strategie „Best Start in Life”, lansăm centrele „Best Start Family Hubs” în fiecare zonă locală și ne așteptăm ca până în 2028 să avem până la 1.000 de centre funcționale, cu profesioniști instruiți care să sprijine familiile și copiii cu nevoi educaționale speciale (SEND).
„Alături de cluburile noastre de mic dejun gratuit, extinderea meselor școlare gratuite la toate gospodăriile care beneficiază de credit universal și investițiile în sprijinul timpuriu pentru copiii cu SEND, vom schimba situația în ceea ce privește aceste provocări adânc înrădăcinate în sistemul de învățământ”.
Raportul anual al EPI compară rezultatele elevilor din 2024 cu nivelurile dinaintea pandemiei din 2019, analizând disparitățile pe baza dezavantajelor economice, genului, etniei, limbii engleze ca limbă suplimentară, SEND și geografiei.