Prima pagină » Știrile zilei » Eurostar planifică noi rute directe către două destinații europene. Când vor fi gata

Eurostar planifică noi rute directe către două destinații europene. Când vor fi gata

Eurostar și-a anunțat intenția de a lansa servicii feroviare directe care să lege Marea Britanie de Germania și Elveția.
Eurostar planifică noi rute directe către două destinații europene. Când vor fi gata
Sursa foto: Twitter
Mihaela Ionita
10 iun. 2025, 08:24, Social

Operatorul a anunțat o „nouă epocă de aur a călătoriilor internaționale durabile”, dezvăluind propunerile de a pune în circulație trenuri între Londra și Frankfurt și Londra și Geneva, serviciile urmând să înceapă la „începutul anilor 2030”.

Noile rute vor fi deservite de o flotă de până la 50 de trenuri noi, la un cost de aproximativ două miliarde de euro, potrivit Independent.

Călătoriile între Londra și Frankfurt sunt estimate să dureze aproximativ cinci ore.

Călătoriile între Londra și Geneva ar dura aproximativ cinci ore și 20 de minute.

Nu s-a decis încă ce stații vor face aceste servicii – cum ar fi Köln pentru trenurile spre sau dinspre Frankfurt – și dacă pasagerii vor putea urca și coborî pe traseu.

Gwendoline Cazenave, director executiv al Eurostar, a declarat că mulți pasageri sunt pregătiți să facă călătorii mai lungi cu trenul decât cu avionul, deoarece „doresc să călătorească mai mult”.

Ea se așteaptă să existe o cerere puternică din partea călătorilor de agrement și de afaceri pentru serviciile directe către Frankfurt și Geneva, pe care le-a descris ca fiind „mari centre financiare”.

Pregătiri înainte de lansare

Înainte de lansarea serviciilor, trebuie depășite o serie de obstacole, cum ar fi crearea unui spațiu suficient pentru pasageri în aceste stații, instalarea de noi puncte de control la frontieră și asigurarea accesului la calea ferată.

Cazenave a recunoscut că deschiderea de noi rute feroviare internaționale necesită „timp, investiții, expertiză, o cantitate uriașă de energie și parteneriate”, dar nu are „nicio îndoială” că noile servicii directe se vor realiza datorită „voinței” Eurostar, a pasagerilor și a guvernelor.

Regatul Unit și Elveția au semnat luna trecută un memorandum de înțelegere care vizează stabilirea de servicii feroviare directe între cele două țări.

Eurostar va opera noile trenuri alături de cele 17 existente, aducând flota sa totală la 67 de trenuri, cu 30% mai mult decât în prezent.

Noua sa flotă îi va permite, de asemenea, să îmbunătățească rutele existente, cum ar fi creșterea frecvențelor zilnice de întoarcere între Londra și Paris de la 17 la 20.

Călătorii cu trenul în întreaga Europă

Între timp, compania a confirmat că va adăuga un al patrulea serviciu zilnic dus-întors între St Pancras și Amsterdam începând cu 9 septembrie și un al cincilea începând cu mijlocul lunii decembrie.

Trenurile londoneze ale operatorului deservesc Paris, Bruxelles și Amsterdam, precum și Alpii francezi în timpul sezonului de schi.

De asemenea, operează servicii în Belgia, Franța, Germania și Țările de Jos.

Anul trecut a transportat 19.5 milioane de pasageri, în creștere cu 5% față de 18.6 milioane în 2023.

Londra-Paris a fost ruta cu cea mai bună performanță în 2024, cu 280 milioane de pasageri.

Aceasta a fost urmată de Londra-Bruxelles (250.000 de pasageri), Paris-Bruxelles (160.000 de pasageri) și Paris – Țările de Jos (140.000 de pasageri).

Cazenave a declarat: „Observăm o cerere puternică pentru călătoriile cu trenul în întreaga Europă, clienții dorind să meargă mai departe cu trenul decât oricând și să se bucure de experiența unică pe care o oferim.

„În ciuda climatului economic dificil, Eurostar este în creștere și are ambiții îndrăznețe pentru viitor.

„Noua noastră flotă va transforma în realitate noi destinații pentru clienți – în special trenuri directe între Londra și Germania și între Londra și Elveția pentru prima dată.

„O nouă epocă de aur a călătoriilor internaționale durabile este aici”.

Eurostar deține monopolul

O serie de companii elaborează planuri pentru a pune capăt monopolului Eurostar asupra operării trenurilor de pasageri prin Tunelul Mânecii.

Printre acestea se numără Virgin Group al antreprenorului miliardar Sir Richard Branson, compania feroviară italiană de stat FS Italiane Group și Gemini Trains, care este prezidată de Lord Berkeley, membru al Partidului Laburist.

Anul trecut, Eurostar a înregistrat o creștere de 2.0 % a veniturilor, ajungând la 2 miliarde de euro, și a înregistrat venituri subiacente de 346 milioane de euro.

Eurostar a declarat că și-a refinanțat datoria bancară de 963.7 milioane de euro în 2024, reducând suma la 650 milioane de euro până la sfârșitul anului.

Eurostar este deținut majoritar de compania feroviară franceză de stat SNCF.

Regatul Unit și-a vândut participația la Eurostar către companii private pentru 757 de milioane de lire sterline în 2015.