(P) dm drogerie markt: stabilitate prin adaptarea la nevoile clienţilor şi angajaţilor

466 afișări
Imaginea articolului (P) dm drogerie markt: stabilitate prin adaptarea la nevoile clienţilor şi angajaţilor

dm drogerie markt, singurul lanţ internaţional de drogherii prezent pe piaţa românească a marcat, la 30 septembrie finalul anului financiar. 2020 este un an plin de provocări: pe sectorul de retail se poate observa o schimbare a obiceiurilor de cumpărare prin limitarea timpului petrecut la cumpărături şi reducerea frecvenţei de vizite în magazine. În contextul pandemiei proximitatea şi siguranţa au devenit tot mai importante.   

Agilitatea şi flexibilitatea în adaptarea la nevoile clienţilor şi angajaţilor în această situaţie fără precedent au asigurat stabilitatea companiei, astfel că încheierea anului financiar a adus o creştere a cifrei de afaceri cu 5,54 procente faţă de anul precedent.  

Pandemia ne-a făcut să avem mai multă grijă de noi, dar şi de ceilalţi

Încă de la începutul pandemiei de Coronavirus, dm drogerie markt a acordat o atenţie deosebită siguranţei echipei, dar şi a celor care trec pragul drogheriilor. Compania a luat măsuri speciale precum work from home pentru angajaţii a căror activitate permite acest lucru, igienizarea şi dezinfectarea frecventă a spaţiilor şi utilizarea măştilor de protecţie şi a mănuşilor de unică folosinţă în fiecare punct de lucru. În plus, ultimele câteva luni au arătat că doar împreună, se pot depăşi provocări precum pandemia de Covid-19. Prin urmare, compania a recompensat angajaţii activi în perioada stării de urgenţă, oferindu-le prime care însumează 325 000 lei. În mediul online, compania dm drogerie markt a lansat un nou îndemn: #avemgrijăunuldecelălalt.

„Trecem printr-un moment extraordinar de dificil. Pandemia a dus la restricţii asupra vieţii sociale şi la măsuri legislative de urgenţă, toate neprevăzute şi cu impact major. A fost un an care ne-a arătat cât de importantă este implicarea fiecăruia dintre noi şi mai ales a companiei în acţiuni de responsabilitate socială motiv pentru care am lansat şi iniţiativa #avemgrijăunuldecelălalt. Cu toate acestea, datorită angajamentului fiecăruia dintre noi, am stabilit un echilibru între necesităţile organizaţiei şi nevoile oamenilor. Considerăm că este de datoria noastră să fim solidari în faţa acestor provocări şi să recunoaştem eforturile individuale şi colective. Mulţumim întregii echipe şi partenerilor pentru fidelitate şi implicare!”, transmite Ivana Martinakova, CEO dm drogerie markt România.

Pentru clienţi a fost introdus serviciul de livrare la domiciliu, lucrându-se totodată la pregătirea unui shop online. În timpul stării de urgenţă, au fost închise temporar 19 filiale, care şi-au reluat activitatea începând cu luna mai. Pagina de web a companiei a fost relansată, facilitând accesul clienţilor la informaţii privind programul de funcţionare al filialelor din apropierea lor, dar şi multe alte informaţii relevante despre companie, servicii şi produse dm.  Magazinele şi-au refăcut stocurile constant, iar clienţii au fost încurajaţi să cumpere cu calm şi responsabilitate. 

Bilanţul anului financiar 2019-2020

Dacă anul trecut cifra anuală de afaceri era de peste 498 milioane lei, anul acesta ea a ajuns la 525 milioane lei, ceea ce semnifică o creştere de 5.54%. Toate acestea cu ajutorul a 976 angajaţi şi 113 magazine, din care 9 s-au deschis anul acesta la Brăila, Bucureşti, Baloteşti, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgovişte, Târgu Mureş şi Timişoara. ”Am continuat politica de expansiune începută în urmă cu câţiva ani, chiar dacă, la nivel mondial ne confruntăm cu o situaţie atipică, plină de provocări. Am pus accentul, în principal, pe securitatea şi sănătatea echipei dm şi pe deschiderea de noi magazine, pentru a uşura şi mai mult accesul clienţilor noştri la produsele pe care le îndrăgesc. Este foarte important pentru noi să respectăm măsurile de siguranţă impuse de lege în fiecare magazin, pentru a oferi clienţilor o experienţă de cumpărături sigură şi plăcută. Am introdus şi serviciul de livrare la domiciliu, pentru a veni şi mai mult în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri. În perioada următoare, vom continua politica de expansiune, dar vom face demersuri constante şi înspre digitalizarea serviciilor pe care le oferim.” afirmă Cristian Crişan, administrator dm drogerie markt România.

Responsabilitate pentru angajaţi

dm drogerie markt este apreciat ca angajator pentru atenţia şi oportunităţile de dezvoltare pe care le acordă membrilor echipei. Acestea se adresează tuturor, de la directorii de filiale care deja au absolvit două module din seminarul „Dezvoltarea abilităţilor de conducere”, până la angajaţii din filiale, care beneficiază de workshop-uri de consiliere clasică şi legată de produs. În plus, compania îşi propune să lanseze dm-Lernwelt, o platforma de e-learning, care are ca scop accesul angajaţilor la diferite tipuri de training-uri şi informaţii. Astfel, cei care lucrează în drogherii vor putea oferi detalii complexe şi concrete clienţilor interesaţi de produsele comercializate.

Responsabilitate în sortiment

 Obiectivul companiei este să încurajeze un stil de viaţă sănătos şi sustenabil, punând la dispoziţia clienţilor cât mai multe produse sănătoase, ecologice şi durabile. În ultimii ani microparticulele din plastic au fost înlocuite cu materii prime naturale şi regenerabile. Produsele care au ambalaj sau conţinut ecologic sunt întotdeauna semnalate pe etichete, la raft şi în campanii dedicate. Din categoria inovaţiilor verzi amintim staţia de reumplere pentru detergenţi, care va fi lansată în 2021. Datorită celor menţionate, clienţii dm au arătat că au încredere în produsele drogheriei. Drogheriile dm au o gamă de peste 14.000 de produse din categoriile frumuseţe şi sănătate, bebe şi copii, îngrijire casă şi foto, la care se adaugă cele pentru animalele de companie, textile, precum şi articole sezoniere sau în ediţie limitată.

Responsabilitate socială

dm drogerie markt a început demersurile pentru o campanie de responsabilizare socială, în colaborare cu SOS Satele Copiilor. Aceasta se va desfăşura în perioada 1 noiembrie-20 decembrie şi vine în sprijinul a peste 550 de copii din comunităţi vulnerabile, precum şi a altor 150 de copii fără familie, care cresc în Satele SOS din ţară. Compania va dona câte un leu pentru fiecare produs participant la campanie, semnalizat la raft în drogheriile dm.  Programul SOS are ca scop susţinerea copiilor până în momentul când aceştia devin adulţi responsabili. Pe lângă suma astfel provenită din vânzări, pe site va fi prezentă opţiunea de donaţie pentru toţi cei care vor să susţină această cauză.

În plus, şi anul acesta Black Friday se transformă în Giving Friday. Prin această iniţiativă, promovată cu #givingisthenewblack, compania va dona 5% din totalul încasărilor din 27 noiembrie pentru a asigura copiilor defavorizaţi câte o masă caldă pe zi, prin campania „O floare de colţ pentru un prânz cald”, organizată de Fundaţia Haţegan.

În septembrie compania dm s-a implicat şi în „Color the Village”, eveniment organizat de Asociaţia Acasă în Banat, cea mai mare iniţiativă caritabilă de salvare a satului bănăţean. Sute de voluntari din toate colţurile ţării au restaurat 30 de faţade, pentru a oferi o nouă şansă arhitecturii locale şi pentru a da o mână de ajutor celor care nu aveau posibilitatea de a-şi conserva casele. În total au participat 320 de voluntari printre care şi membrii echipei dm.

Programul dm Ambasadori 

Începând cu luna septembrie a anului 2019, dm drogerie markt a iniţiat program dedicat  creatorilor de conţinut care consideră compania un Love Brand. Acesta are acoperire naţională şi promovează categoriile de produse care pun accent pe: frumuseţe, mâncare, copii şi curăţenie. Primul eveniment online al brandului, meet dm online, va avea loc în 21 noiembrie 2020, printre speakeri aflându-se şi câţiva dintre ambasadorii dm. 

Compania dm drogerie markt a fost înfiinţată în 1973, iar de atunci s-a extins în 13 ţări: Austria, România, Bosnia, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Germania, Italia, Macedonia, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ungaria, cu aproximativ 3500 de magazine şi 60.000 de angajaţi în Europa. În România, lanţul de magazine este prezent de mai mult de 13 ani, timp în care a evoluat constant, a creat 1000 de locuri de muncă şi a deschis peste 100 de magazine.    

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici