20 de ani de Facebook. Cum ar fi fost lumea astăzi, fără reţeaua de socializare

  • O inteligenţă artificială a explicat cum ar fi lumea fără Facebook.
  • ChatGPT a găsit 6 aspecte ale relaţiilor umane care, cel mai probabil, ar fi fost diferite fără Facebook.
  • La 4 februarie 2004, s-a născut reţeaua socială care avea să schimbe lumea.
554 afișări
Imaginea articolului 20 de ani de Facebook. Cum ar fi fost lumea astăzi, fără reţeaua de socializare

20 de ani de Facebook. Cum ar fi fost lumea astăzi, fără reţeaua de socializare

Cei de la Fanpage au întrebat ChatGPT "Cum ar fi fost lumea astăzi dacă nu s-ar fi inventat Facebook?".

Răspunsul ChatGPT a fost destul de vag şi s-a concentrat pe ceea ce inteligenţa artificială a OpenAI a considerat că ar fi cele mai afectate domenii de "non-invenţia" Facebook: comunicarea, relaţiile umane şi informaţiile.

În ceea ce priveşte primul punct, ChatGPT emite ipoteza unei lumi în care social media ar fi existat în continuare, dar cu o mai mare diversificare a modurilor de comunicare digitală: "Peisajul social media ar fi fost modelat de alte platforme, cu consecinţe asupra formei şi naturii interacţiunilor online. Alte platforme ar fi putut căpăta mai multă importanţă, ceea ce ar fi dus la o diversificare a modurilor de comunicare digitală".

În ceea ce priveşte cel de-al doilea domeniu identificat de ChatGPT, cel al relaţiilor umane, până şi cuvântul "prieten" a căpătat noi semnificaţii de la introducerea reţelei sociale: "Este posibil ca noţiunea de "prieteni" virtuali să fi păstrat o conotaţie mai personală şi mai puţin legată de expunerea publică. Este posibil ca lipsa unei platforme globale de socializare să fi contribuit la menţinerea unei dinamici sociale mai locale şi mai puţin influenţate de presiunile vizibilităţii online".

Întrebat, mai departe, "Cum ar fi fost relaţiile umane fără Facebook?", ChatGPT consideră că "relaţiile umane ar fi luat o altă formă, deoarece platforma a jucat un rol central în transformarea dinamicii sociale şi relaţionale".

ChatGPT a încercat, de asemenea, să prezică aspectele inerente relaţiilor umane care, cel mai probabil, ar fi fost diferite fără Facebook.

Acesta a identificat şase aspecte:

Mai multe interacţiuni locale: relaţiile ar fi favorizat legăturile fizice cu comunitatea locală, promovând legături mai tangibile.

Mai puţină presiune socială: lipsa unei platforme de comparaţie constantă ar fi redus presiunea socială şi ar fi încurajat relaţiile autentice, fără influenţa imaginilor perfecte prezentate pe reţelele de socializare.

Comunicare mai directă: fără Facebook, s-ar fi acordat mai multă importanţă comunicării directe prin apeluri telefonice sau întâlniri faţă în faţă, încurajând conversaţii mai profunde.

O mai mare confidenţialitate: absenţa unei platforme omniprezente ar fi dus la o mai mare protecţie a vieţii private, cu o selecţie a informaţiilor personale partajate, reducând riscul de încălcare a confidenţialităţii.

Conectarea prin interese specifice: într-o lume fără Facebook, oamenii ar fi căutat conexiuni online pe platforme specializate, bazate pe interese specifice, încurajând comunităţi online mai concentrate şi mai coezive.

O mai mare participare la activităţi offline: absenţa Facebook ar fi încurajat oamenii să caute în mod activ conexiuni şi implicare în lumea reală, sporind participarea la viaţa socială şi culturală.

Informaţiile ar fi fost, de asemenea, diferite. În primul răspuns al lui ChatGPT, pare să apară o evaluare parţial negativă a rolului Facebook în influenţarea informaţiilor. Potrivit chatbotului, "Este posibil ca lipsa unei platforme atât de larg adoptate să fi atenuat fenomenele de dezinformare şi polarizare. Este posibil ca oamenii să fi căutat informaţii pe platforme mai specializate, promovând o mai mare diversitate de opinii şi o evaluare mai critică a surselor".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici