• Un grup de astronomi au descoperit cel mai îndepărtat obiect din sistemul solar, un planetoid numit pentru moment „Farfarout”, relatează Business Insider.
  • Planetoidul a fost denumir „Farfarout” după precedentul titular, „Farout”, care a fost descoperit de aceiaşi astronomi în 2018.
Imaginea articolului Astronomii au descoperit cel mai îndepărtat obiect din sistemul solar, un planetoid numit Farfarout. Traiectoria obiectului a fost analizată mai mulţi ani

După ani în care au observat traiectoria obiectului pe cer, echipa de cercetători a anunţat că ar putea afirma cu siguranţă că Farfarout este, mult, mult mai îndepărtat decât orice alt obiect din sistemul solar.

Farfarout se află la 132 de unităţi astronomice (AU) de soare, ceea ce înseamnă că este de 132 de ori mai departe de Soare decât Pământul şi de aproximativ patru ori mai departe decât Pluto. Obiectul are nevoie de aproximativ 1.000 de ani pentru o rotaţie completă în jurul soarelui.

Cercetătorii estimează că Farfarout are un diamentru de aproximativ 400 de kilometri, ceea ce l-ar plasa la capătul inferior al scalei planetelor pitice precum Pluto.

Găsirea şi studierea altor obiecte îndepărtate ar putea ajuta oamenii de ştiinţă să stabilească dacă există o planetă masivă neidentificată care se ascunde la periferia sistemului nostru solar. Oamenii de ştiinţă au găsit indicii ale unei astfel de planete, adesea denumită Planeta Nouă sau Planeta X. Aceste indicii vin sub forma unor obiecte mai mici ale căror orbite par a fi modificate de aceasta.

Farfarout traversează orbita lui Neptun de fiecare dată când se învârte în jurul soarelui, iar evoluţia sa are o formă ovală.

Telescopul Subaru din Hawaii a văzut planetoidul în ianuarie 2018. A fost nevoie de ani de observaţie pentru a realiza cât de îndepărtat era. Deoarece Farfarout are nevoie de atât de mult timp pentru a orbita soarele, se mişcă foarte încet pe cer, iar astronomii au trebuit să facă observaţii ani de zile pentru a obţine suficiente date pentru a-i calcula traiectoria.

Miner Planet Center al International Astronomical Union a desemnat oficial Farfarout ca obiectul „2018 AG37”. Planetoidul va primi un nume oficial mai târziu, după alte observaţii.