Google a blocat sau a restricţionat peste 9 miliarde de reclame în 2021 - raport

Google a blocat sau a restricţionat peste 9 miliarde de reclame în 2021, conform raportului privind siguranţa în publicitatea online - Google Ads Safety Report 2021, care prezintă măsurile companiei pentru a preveni publicitatea înşelătoare şi a asigura astfel un ecosistem sigur pentru utilizatori.

126 afișări
Imaginea articolului Google a blocat sau a restricţionat peste 9 miliarde de reclame în 2021 - raport

Google a blocat sau a restricţionat peste 9 miliarde de reclame în 2021 - raport

Anul trecut, Google a adăugat sau actualizat peste 30 de politici pentru cei care fac publicitate şi publisheri. De exemplu, a fost introdusă o politică ce vizează entităţile care încalcă în mod repetat unele reguli sau una care interzice afirmaţiile ce promovează negarea schimbărilor climatice, alături de multe altele.

În 2021, Google a eliminat peste 3,4 miliarde de reclame, a restricţionat alte peste 5,7 miliarde şi a suspendat 5,6 miliarde de conturi ale publicitarilor. Mai mult, a fost blocată sau restrictionată rularea reclamelor pentru mai mult de 1,7 miliarde de pagini şi au fost luate măsuri mai ample în cazul a 63.000 de site-uri din cauza unor încălcări generale sau chiar flagrante ale politicilor.

Chiar dacă acest raport acoperă doar anul 2021, Google oferă un scurt update privind răspunsul la războiul din Ucraina, unul dintre subiectele centrale ale ultimei perioade. Astfel, războiul din Ucraina a fost definit ca un eveniment sensibil, aşa încât reclamele care rulează să nu poată profita de pe urma situaţiei. În plus, este aplicată politica standard de interzicere a monetizării pentru conţinutul care incită la violenţă sau neagă existenţa unor evenimente tragice.

Totodată, Google a făcut mai mulţi paşi pentru suspendarea activităţii sale comerciale în Rusia, inclusiv suspendarea afişării reclamelor în Rusia şi de la actori din Rusia, precum şi suspendarea monetizării pentru entităţile media finanţate de statul rus pe platformele Google. Până acum, Google a blocat şi eliminat peste 2 milioane de reclame de la peste 60 de site-uri media finanţate de statul rus.

Precum a arătat raportul din 2020, în perioada pandemiei s-a observat o creştere a publicităţii înşelătoare. În 2021, trendul a continuat şi se observă o sofisticare a tehnicilor folosite şi a dimensiunii operaţiunilor. Tacticile de evitare a detectării Google au inclus crearea a mii de conturi simultan şi folosirea unor tehnici precum cloaking şi manipularea textului pentru a arăta diferit în sistemele Google faţă de cel afişat unui utilizator.

Google verifică în mod activ publicitari din peste 180 de ţări, iar dacă o astfel de entitate nu trece de programul de verificare, contul este automat suspendat. Raportul arată că, între 2020 şi 2021, numărul de conturi suspendate s-a triplat.

În 2021, Google şi-a dublat eforturile în identificarea şi blocarea conţinutului nesigur. Au fost blocate peste 500.000 de pagini care încălcau politicile privind COVID-19 sau subminau încrederea în procesul electoral. La finalul anului trecut, Google a lansat o nouă politică privind afirmaţiile neverificate, care interzice conţinutul care contrazice consensul ştiinţific acceptat şi verificat privind schimbările climatice.

O atenţie deosebită a fost acordată prevenirii abuzurilor în publicitatea legată de pandemia de COVID-19, în special aspecte legate de vaccinuri, testare şi preţuri exagerate pentru produse de necesitate precum măştile. De la începutul pandemiei, Google a blocat peste 106 de milioane de reclame. Mai mult, Google a susţinut organizaţiile neguvernamentale locale şi autorităţile cu 250 milioane USD sub formă de granturi de publicitate, pentru a ajuta ca informaţia corectă să ajungă la oameni.

Anul trecut, Google a adăugat o nouă funcţionalitate în panoul de control pentru publicitari, care permite brandurilor să încarce liste dinamice de excludere ce sunt actualizate şi întreţinute de terţe părţi. Alte schimbări făcute de Google vizează zona conţinutului generat de utilizatori pe paginile web, precum secţiunile de comentarii. De aceea, conţinutul generat de utilizatori trebuie să respecte politicile Google, iar editorii paginilor sunt responsabili pentru moderarea acestei componente de pe site-urile lor. Pentru a-i ajuta să facă acest lucru, Google a lansat anul trecut mai multe elemente care să-i ajute să menţină secţiunile de comentarii în limitele delimitate de politicile de conţinut. Aceste elemente includ un infografic şi un blogpost care oferă informaţii detaliate despre strategiile de moderare pe care editorii să le urmeze, secţiuni dedicate pentru a-şi rezolva singuri problemele legate de conţinutul generat de utilizatori, precum şi un tutorial video.

În 2021, Google a introdus îmbunătăţiri punctuale procesului de aprobare al editorilor, care au ajutat să detecteze şi să blocheze mai eficient actorii rău-intenţionaţi, chiar înainte ca ei să poată să-şi deschidă conturi. Acest efort a condus la o reducere a sancţiunilor impuse la nivelul site-urilor comparativ cu anii trecuţi.

Anul acesta, o atenţie sporită va fi acordată creşterii transparenţei şi controlului, cum ar fi noua funcţie “Despre această reclamă” care ajută oamenii să înţeleagă de ce văd o anume reclamă şi cine a realizat-o, cum să o raporteze sau să o blocheze. Cele mai recente schimbări sunt actualizate în Centrul de ajutor.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici