Prima pagină » Tehnologie » Google investește 100 de milioane de dolari într-o firmă sud-coreeană pentru a dezvolta ochelari inteligenți

Google investește 100 de milioane de dolari într-o firmă sud-coreeană pentru a dezvolta ochelari inteligenți

Gigantul american din domeniul tehnologiei va achiziționa un pachet de 4% din acțiunile brandului sud-coreean de cult, care co-proiectează noii ochelari XR prevăzuți pentru 2026. Obiectivul este ca aceștia să devină un accesoriu de modă, nu doar un dispozitiv inovator.
Google investește 100 de milioane de dolari într-o firmă sud-coreeană pentru a dezvolta ochelari inteligenți
Foto: Captură Video Youtube

Google pariază pe piața ochelarilor inteligenți. Compania a ajuns la un acord pentru a investi 100 de milioane de dolari în Gentle Monster, brandul sud-coreean de ochelari care a redefinit designul opticii ca experiență artistică. Tranzacția, care îi va oferi Google 4% din capitalul companiei, face parte din strategia sa de a poziționa ochelarii de realitate extinsă (XR) ca un accesoriu de modă, mai degrabă decât ca un simplu dispozitiv tehnologic, notează modaes.com.

Potrivit publicației sud-coreene Ked Global, acordul face parte din dezvoltarea unui nou model de ochelari inteligenți pe care Google îl va lansa în 2026, proiectat împreună cu Gentle Monster și Warby Parker, iar Samsung va fi responsabilă de partea hardware. Dispozitivul va funcționa pe Android XR, sistemul de operare dedicat acestei noi generații de wearable-uri vizuale.

Google Glass, tentativa eșuată din 2013

Această investiție marchează o schimbare de direcție față de tentativa eșuată din 2013 a Google Glass, un produs care a dat greș din cauza limitărilor tehnice, a prețului ridicat și, mai ales, a designului său. De această dată, grupul din Mountain View dorește ca tehnologia să se integreze armonios în estetica purtătorului. „Ochelarii inteligenți trebuie să fie obiecte de modă care să îl ajute pe utilizator să uite că îi poartă”, a declarat Sundar Pichai, CEO Google, în cadrul ultimei conferințe pentru dezvoltatori I/O, organizată în luna mai.

Gentle Monster, fondată în 2011 de Kim Hankook, a transformat ochelarii săi într-un simbol al generației, cu un univers de brand care îmbină designul nonconformist, vedete globale precum cântăreața Jennie sau modelul Gigi Hadid și magazine experiențiale în orașe precum Seul, Los Angeles sau Shanghai. În 2024, compania a înregistrat venituri de 789.100 miliarde de woni (aproximativ 525 milioane de euro), cu un profit operațional de peste 200.000 miliarde de woni – dublu față de anul anterior. Vânzările internaționale reprezintă deja 38% din cifra de afaceri.

Google a achiziționat 4% din acțiunile companiei sud-coreene Gentle Monster

Valoarea actuală a Gentle Monster, potrivit Ked Global, ajunge la 3,6 trilioane de woni (2,4 miliarde de euro), de trei ori mai mare decât în 2020, când a devenit unicorn. Alianța cu Google întărește tranziția brandului spre un nou statut: acela de marcă globală de lux tehnologic.

Prin această mișcare, Google se alătură cursei pentru a domina noua generație de ochelari inteligenți, unde concurează și Meta, în parteneriat cu Ray-Ban, Oakley și Prada; Apple, cu propriul model de ochelari cu cipuri integrate și Snap, care pregătește lansarea modelului Specs în 2026.