• Astronomii au descoperit o pereche de găuri negre supermasive în galaxia B2 0402+379, la 750 de milioane de ani-lumină distanţă.
  • Aceste găuri negre uriaşe au o masă combinată de 28 de miliarde de ori mai mare decât cea a Soarelui, reprezentând cea mai grea pereche de găuri negre observată vreodată.
  • Descoperirea aduce lumină asupra procesului de creştere a găurilor negre supermasive şi oferă noi perspective asupra evoluţiei acestor structuri cosmice.
Imaginea articolului Oamenii de ştiinţă au descoperit găuri negre supermasive de 28 de miliarde de ori mai mari decât Soarele

Sursa foto: X

Astronomii au făcut o descoperire revoluţionară a unei perechi de găuri negre supermasive situate în galaxia B2 0402+379, la o distanţă de 750 de milioane de ani-lumină, scrie Indy 100.

Aceste găuri negre colosale se laudă cu o masă combinată de 28 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, făcându-le cea mai grea pereche de găuri negre observată vreodată. Cercetarea, publicată în The Astrophysical Journal, aduce lumină asupra procesului misterios de creştere a găurilor negre, care rămâne o enigmă în astrofizică.

În timp ce formarea găurilor negre mai mici din nucleele stelare colapsate este bine înţeleasă, mecanismele din spatele creşterii găurilor negre supermasive rămân evazive.
Ceea ce sugerează această descoperire supermasivă este că masa mare joacă un rol esenţial în problema ultimului parsec, teoria cu care lucrează cercetătorii este că nu au mai rămas stele către care să poată fi transferat impulsul orbital, în timp ce lipsa stelelor se datorează cantităţii de stele care au fost aruncate de la ultima dezintegrare orbitală a binarei. Cu toate acestea, observaţiile galaxiei B2 0402+379 sugerează o rezolvare potenţială a acestei probleme, deoarece binarul masiv de găuri negre a menţinut o orbită stabilă timp de milioane de ani, în ciuda proximităţii sale.

Analiza datelor de arhivă de la telescopul Gemini North indică faptul că galaxia probabil s-a format din fuziunea a mai multor galaxii, lăsând în urmă binarul supermasiv de găuri negre ca urme ale coliziunii. Lipsa stelelor şi a gazului în jurul nucleului galaxiei ar putea împiedica fuziunea binarului, evidenţiind rolul masei în conducerea fuziunilor găurilor negre.

Investigaţiile suplimentare asupra conţinutului de gaz al galaxiei oferă speranţe pentru înţelegerea soartei acestor găuri negre supermasive. Descoperirea acestor structuri cosmice colosale oferă perspective valoroase în dinamica fuziunilor galactice şi în evoluţia găurilor negre supermasive, deschizând calea pentru studii viitoare în astrofizică.