Optimizarea traseelor aeriene: O soluţie economică pentru reducerea impactului asupra mediului

  • Un nou studiu arată că redirecţionarea avioanelor comerciale pentru a evita formarea urmelor de vapori poate fi mai puţin costisitoare decât se credea anterior.
  • Utilizând date meteorologice şi satelitare, cercetătorii au dezvoltat modele software şi instrumente AI pentru a determina viabilitatea acestei abordări, sugerând că reducerea formării urmelor de vapori este fezabilă şi economică.
  • Analiza a arătat că o reducere a urmelor de vapori cu 73% ar implica doar o creştere marginală a costurilor de combustibil şi operare, indicând potenţialul implementării pe scară largă a acestor măsuri.
437 afișări
Imaginea articolului Optimizarea traseelor aeriene: O soluţie economică pentru reducerea impactului asupra mediului

Sursa foto: X

Un studiu publicat recent în revista Environmental Research: Infrastructure and Sustainability dezvăluie că redirecţionarea avioanelor comerciale pentru a minimiza urmele de vapori nu ar putea fi la fel de costisitoare cum s-a estimat anterior, scrie Tech Xplore.

Oamenii de ştiinţă în domeniul mediului au efectuat simulări folosind date din studii anterioare, demonstrând că dirijarea zborurilor departe de zonele predispuse la formarea de urme de vapori ar putea fi economic fezabilă.

Urmele de vapori, acele urme albe formate de avioanele la altitudini mari, contribuie semnificativ la schimbările climatice prin capturarea căldurii în atmosferă, reprezentând aproximativ 35% din impactul total al aviaţiei asupra încălzirii globale. Cercetările anterioare indică faptul că un procent mic de zboruri, între 2% şi 10%, generează majoritatea urmelor de vapori.

Pentru a explora viabilitatea redirecţionării avioanelor pentru a reduce formarea de urme de vapori, cercetătorii au utilizat date meteorologice şi satelitare pentru a dezvolta modele software şi instrumente de predicţie AI. Concluziile lor au sugerat că redirecţionarea zborurilor departe de spaţiile aeriene predispuse la formarea de urme de vapori ar putea reduce potenţial formarea acestora cu aproximativ 54%.

Continuând aceste cercetări, o echipă a analizat 85.000 de zboruri la altitudini mari şi a determinat că reducerea urmelor de vapori cu 73% ar implica doar o creştere marginală a costurilor de combustibil şi operare - respectiv 0,11% şi 0,08%. În mod remarcabil, redirecţionarea aeronavelor în acest mod ar implica doar 14% din toate zborurile, indicând fezabilitatea implementării unor astfel de măsuri la o scară mai mare.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici