- Home
- Tehnologie
- (12.11.2021, 13:29)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un tramvai proiectat pentru Primăria Timişoara este premiat pentru inovaţie tehnologică la nivel european. Câte teste trebuie să treacă un tramvai înainte de a fi pus în circulaţie?
- Bozankaya Otomotiv a fost premiată pentru inovaţia bateriei tramvaiului proiectat pentru Primăria Municipiului Timişoara.
- Cu o lungime de 30 de metri şi o capacitate maximă de 251 de persoane (48 pe scaune şi 203 în picioare), tramvaiul produs de Bozankaya pentru municipiul Timişoara este unic şi are o eficienţă energetică crescută, fiind cu aproximativ 2.5 tone mai uşor decât vehiculele din aceeaşi clasă.
- Tramvaiul de la Timişoara a trecut cu succes şi de încercările specifice desfăşurate în ţară, prin laboratoarele de încercări ale AFER (Autoritatea Feroviară Română), care au vizat, printre altele, testele de frânare, nivelul de zgomot în funcţionare, compatibilitatea electromagnetică şi de dinamică.
- Şi Primăria Muncipiului Iaşi aşteaptă să pună în circulaţie tramvaie marca Bozankaya.
5290 afișări
Pe 26 octombrie, Bozankaya Otomotiv, parte din consorţiul turco-german Bozankaya-Sileo, a câştigat premiul ERCI (European Railway Clusters Initiative) la categoria „Best Large Enterprise” pentru inovaţia bateriei tramvaiului proiectat pentru Primăria Municipiului Timişoara.
„Prin aplicaţia bateriei de mare voltaj integrată în sistemul de conducere al tramvaiului este facilitată conducerea autonomă fără utilizarea suspensiei catenare; datorită conceptului de baterie bazat pe interacţiunea chimică litiu-ion, este posibil să conduci 63 de kilometri fără catenară, în condiţii de operare normală”, a declarat juriul ERCI, conform comunicatului de presă remis MEDIAFAX.
Juriul celei mai prestigioase instituţii în domeniul tehnologiilor sistemului feroviar european a apreciat soluţia alternativă vizând economia la costurile de investiţie în electrificarea suspensiei catenare, întreţinere şi service a infrastructurii clasice, se mai arată în document.
57 de teste, realizate în toată Europa
Ca majoritatea tramvaielor achiziţionate în cadrul licitaţiilor, vehiculul proiectat şi construit pentru Timişoara nu este un produs de serie, ci unul unic, adaptat la cerinţele şi necesităţile locale de transport public.
Acesta respectă toate standardele impuse de Uniunea Europeană, încercările obligatorii fiind efectuate de laboratoare acreditate din Germania, Spania, Cehia, transmit reprezentanţii Bozankaya Otomotiv.
Conform specificaţiei tehnice avizate de Autoritatea Feroviară Română, au fost efectuate în total 57 de teste, cele mai importante fiind: testele statice şi dinamice pentru caroserie, realizate în laboratorul Cetest din Spania; încercările privind performanţele dinamice ale sistemului de tracţiune realizate la Timişoara de experţi ai TÜV SÜD Schweiz AG (Elveţia); testele de rezistenţă si de oboseală la cadrul de boghiu efectuate în 2 laboratoare, la IABG şi VZU, din Germania, respectiv Cehia.
România are, de asemenea, laboratoare acreditate pentru încercări şi măsurători în conformitate cu cerinţele acordului MRA-CIPM (Comitetul Internaţional de Măsuri şi Greutăţi).
Componentele vin de la producători din UE
„Nu doar încercările tramvaielor sunt efectuate de laboratoare acreditate, notificate în Uniunea Europeană sau în cadrul AFER, dar şi componentele de importanţă critică folosite la construcţia tramvaielor de Bozankaya sunt furnizate de producători consacraţi din industria feroviară din UE”, a declarat Aytunç Günay, Preşedintele consiliului de administraţie al companiei Bozankaya.
Tramvaiul de la Iaşi, verificat de experţi UE
Primul vehicul care va ajunge şi la Iaşi se află în ultimele încercări şi verificări in situ, majoritatea încercărilor fiind desfăşurate sub supravegherea echipelor de experţi din cadrul organismelor notificate din Uniunea Europeană.
Bozankaya transmite că va livra 16 tramvaie la Iaşi, în cadrul unor proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile. Între timp, Bozankaya Otomotiv mai aşteaptă rezultatele licitaţiilor pentru alte 4 oraşe din România: Botoşani, Brăila, Galaţi şi Ploieşti.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
-
Proiectul Start Up Nation 2024 a fost pus în consultare publică
-
Piedone, răspuns pentru Ciolacu: Exclus să mă retrag din această cursă
-
Argentina solicită arestarea ministrului iranian de Interne pentru rolul dintr-un atentat. Argentinienii au cerut Interpolului să emită o notificare de arestare pe numele iranianului
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Creșterea PIB înseamnă creșterea bogăției tale. În România există oportunități. Fii vesel, pentru că economia crește și bazată pe nivelul tău de bună dispoziție și de gândire pozitivă
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cei mai mari economişti maghiari: „Uitaţi de Austria. Trebuie să ajungem din urmă România! Avantajul semnificativ al Ungariei faţă de România la dezvoltare calitativă nu mai există“
Citește pe www.zf.ro: Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Arta cere sacrificii. Anne Hathaway recunoaște că a fost nevoită să sărute 10 bărbați la un casting pentru a testa chimia dintre parteneri
Elon Musk dă pe toată lumea afară: După ce a concediat 14.000 de angajaţi, celebrul miliardar a decis să renunţe la o divizie întreagă abia formată
De ce să te duci să lucrezi la H&M la Londra, pe 1.800 de lire sterline, când aceiaşi bani îi obţii la Bucureşti, într-o trattorie, şi ai costurile vieţii mult mai reduse, începând cu chiria?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ce a pățit o moldoveancă de 39 de ani, după ce s-a cuplat cu un marocan mai tânăr. Abia după 18 luni, a aflat cine e iubitul ei, de fapt
CANCAN.RO
Gestul EXTREM al unui zidar din Italia, nemulțumit că nu și-a primit salariul. Colegii săi au chemat de urgență forțele de ordine
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe