Uniunea Europeană introduce reguli mai stricte privind publicitatea politică vizată pentru platformele digitale

  • UE a aprobat reguli noi pentru marile companii tech, impunând etichetarea clară a publicităţii politice pe platformele digitale, dezvăluind finanţatorii, alegerile vizate şi sumele cheltuite.
  • Noul regulament interzice entităţilor din ţări terţe să sponsorizeze publicitate politică în UE cu trei luni înaintea alegerilor sau referendumurilor.
  • De asemenea, interzice anunţurile care profilează persoanele după criterii precum etnie, religie sau orientare sexuală.
130 afișări
Imaginea articolului Uniunea Europeană introduce reguli mai stricte privind publicitatea politică vizată pentru platformele digitale

Sursa foto: Hepta/Mediafax Foto

Într-un pas semnificativ de a îmbunătăţi transparenţa şi responsabilitatea în publicitatea politică vizată pe platformele digitale, Uniunea Europeana (UE) a aprobat noi reguli care vor obliga marile companii tech să eticheteze clar astfel de anunţuri, dezvăluind cine le-a finanţat, alegerile vizate precum şi sumele cheltuite. Decizia, luată luni prin consens între statele membre ale UE şi parlamentarii Parlamentului European, va afecta giganţii din mediul social media, cum ar fi Google şi platformele Meta, obligându-i să ofere o mai mare vizibilitate în ceea ce priveşte publicitatea politică vizată. Încălcarea acestor regului ar putea atrage amenzi de până la 6% din cifra de afaceri a furnizorului de publicitate, relatează Reuters
 
Noul regulament include, de asemenea, o interdicţie pentru entităţile din ţări terţe de a sponsoriza publicitate politică în cadrul UE în cele trei luni anterioare alegerilor sau referendumurilor. În plus, regulile interzic anunţurile care profilează persoanele în funcţie de etnie, religie sau orientare sexuală. Aceste măsuri au ca scop prevenirea interferenţei străine şi a campaniilor de dezinformare în timpul viitoarelor alegeri din Parlamentul European programate pentru luna iunie a anului viitor. Regulile sunt aşteptate să intre în vigoare în 2025, cu măsuri preliminare pentru publicitatea politică transfrontalieră programate să fie implementate în timp pentru alegerile Parlamentului European din 2024.
 
”Aceste reguli reprezintă un pas semnificativ în direcţia protejării proceselor democratice din cadrul UE”, a declarat Deputatul Sandro Gozi, cel care a condus procesul în Parlamentul European. Normele adoptate fac mai dificilă manipularea opiniei publice de către actorii străini şi asigură o transparenţă în publicitatea politică de pe platformele digitale. 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici