Meta, proprietarul WhatsApp, anunțase luni lansarea de noi caracteristici în fila „Actualizări” a WhatsApp, inclusiv reclame direcționate și un model de abonament, iar funcțiile vor începe să apară pentru utilizatori „în următoarele câteva luni”.
Anunțul a stârnit imediat îngrijorare în rândul organizațiilor de protecție a vieții private, mai ales că Meta va utiliza „preferințele și informațiile privind reclamele” din conturile Facebook și Instagram ale oamenilor, în situația în care acestea sunt legate de WhatsApp.
Cu toate acestea, comisia irlandeză pentru protecția datelor, responsabilă de aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor al UE împotriva Meta, a declarat joi că a fost informată de WhatsApp că modelul său de publicitate nu se va lansa în UE până în 2026, scrie POLITICO.
„Acest nou produs nu va fi lansat [pe] piața UE până în 2026. Am fost informați de WhatsApp și ne vom întâlni cu ei pentru a discuta în continuare orice problemă”, a declarat comisarul Des Hogan, potrivit sursei citate.
Un purtător de cuvânt al WhatsApp a anunțat că modelul de publicitate reprezintă o „actualizare globală și este implementat treptat în întreaga lume”.