ARMA: Adunarea Generală a decis auditarea anuală a Serviciului pentru Măsurarea Audienţelor TV

Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) anunţă, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că participanţii la Adunarea Generală a asociaţiei, care a avut loc miercuri, au decis prin vot să se realizeze procedura de auditare anuală a Serviciului Naţional pentru Măsurarea Audienţelor TV (SNMATV).

166 afișări
Imaginea articolului ARMA: Adunarea Generală a decis auditarea anuală a Serviciului pentru Măsurarea Audienţelor TV

ARMA: Adunarea Generală a decis auditarea anuală a Serviciului pentru Măsurarea Audienţelor TV

În comunicat se spune că, în cadrul Adunării Generale care a avut loc în cursul zilei de miercuri, "s-au discutat aspecte legate de situaţia creată în jurul Serviciului Naţional pentru Măsurarea Audienţelor TV (SNMATV), ca urmare a campaniei desfăşurate de către Realitatea Media prin mijloacele de comunicare în masă".

În cadrul şedinţei, membrii au ascultat punctele de vedere ale reprezentanţilor Realitatea Media şi ale reprezentanţilor Kantar Media, se spune în comunicat.

Conform sursei citate, "reprezentanţii Realitatea Media au arătat faptul că vor înceta de îndată campania prin care se produc atacuri la adresa ARMA, SNMATV şi a furnizorului acestuia, Kantar Media".

"Participanţii la Adunarea Generală au decis prin vot ca pronunţarea cu privire la excluderea Realitatea Media din cadrul Asociaţiei să nu aibă loc în această şedinţă", mai spune ARMA.

De asemenea, participanţii la Adunarea Generală au decis prin vot să se realizeze procedura de auditare anuală a SNMATV.

"Comitetul Tehnic al ARMA şi Consiliul Director al ARMA se vor ocupa, după strângerea propunerilor de la membri, de redactarea proiectului specificaţiilor tehnice ale procedurii de auditare, a proiectului de calendar de licitaţie, a proiectului listei de auditori, a proiectului de buget pentru această procedură şi a modului de suportare a costurilor, precum şi orice alte detalii tehnice referitoare la această procedură. Aprobarea tuturor acestor proiecte se va face de către membrii ARMA la următoarea adunare generală", se mai spune în comunicat.

ARMA este o organizaţie a industriei de media şi publicitate care numără peste 90 de membri, staţii TV, agenţii de media şi publicitate şi clienţi de publicitate. Asociaţia are drept arie de activitate cercetarea audienţelor mediilor de comunicare video şi operează sistemul de măsurarea a audienţelor TV din România. ARMA este o organizaţie recunoscută la nivel internaţional, fiind membră a European Media Research Organisations (EMRO) şi a International Joint Industry Committees Association (i-JIC). Preşedintele ARMA este membru al Consiliului Director al I-JIC.

Pe 5 martie, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să ceară Realitatea TV să acorde dreptul la replică Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor, după ce televiziunea a adus "acuzaţii nefondate şi defăimătoare" ARMA şi Kantar Media, furnizorul unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV.

Pe de altă parte, într-o conferinţă de presă din 12 martie, Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor a făcut publice rezultatele auditului privind sistemul de măsurare a audienţelor TV din România pe care ARMA l-a comandat la societatea internaţională Helen Harrison & Company Ltd şi care a fost realizat în 2012.

Atunci, Lucia Antal, preşedintele ARMA, a declarat că, potrivit concluziilor raportului de audit, Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV este livrat cu succes de Kantar Media, iar panelul este operat în mod eficient.

Compania Kantar Media Audiences este furnizorul unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV.

Kantar Media Audiences a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor şi Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV. Kantar Media asigură măsurarea audienţelor TV începând de la 1 ianuarie 2012 şi până 31 decembrie 2015. Anterior, în perioada 2008 - 2012, audienţa TV a fost măsurată de GfK România.

Decizia desemnării companiei Kantar Media Audiences drept furnizor al audienţelor TV între 2012 şi 2015 a fost luată de o Comisie Paritară, din care au făcut parte cinci reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Audiovizualului, cinci reprezentanţi ai staţiilor TV (Pro TV, Antena 1, Prima TV, Televiziunea Publică şi Realitatea TV) şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate/ media (BV McCann Erickson, Zenith Media, MediaCom, DBV Media House şi Media Direction). La lucrările Comisiei au participat, cu statut de observator, şi cinci reprezentanţi ai clienţilor de publicitate (P&G, Unilever, Coca-Cola, Cosmote şi Ursus Breweries).

Decizia luată de Comisia Paritară a venit ca urmare a unui proces de licitaţie care s-a întins pe o perioadă de şase luni (mai 2010 - ianuarie 2011) şi prin aplicarea unor proceduri tehnice de evaluare complexă a ofertelor primite de la companiile participante la licitaţie, respectiv Kantar Media Audiences, GfK România, Nielsen şi Mediaresearch.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici