CME a încheiat anul 2010 cu un profit net de peste 100 de milioane de dolari

Central European Media Enterprises (CME) a încheiat anul trecut cu un profit net de 100,1 milioane de dolari, faţă de pierderea de 97,1 milioane de dolari din 2009, iar grupul are aşteptări optimiste pentru 2011, anticipând creşterea veniturilor, a profitului OIBDA şi fluxului de numerar liber.

42 afișări
Imaginea articolului CME a încheiat anul 2010 cu un profit net de peste 100 de milioane de dolari

CME a încheiat anul 2010 cu un profit net de peste 100 de milioane de dolari (Imagine: Shutterstock)

Veniturile nete ale CME au urcat anul trecut cu 8,1%, la 737,1 milioane de dolari, de la 681,9 milioane de dolari în 2009.

Profitul operaţional a fost de 22,8 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 38,9 milioane de dolari în anul anterior.

Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) a scăzut cu 7%, de la 115,3 milioane de dolari la 107,3 milioane de dolari.

În trimestrul al patrulea, venitul net al CME a crescut cu 9,8%, la 257,4 milioane de dolari, de la 234,4 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior.

Compania şi-a redus pierderea netă în această perioadă cu 52,7%, de la 55,2 milioane de dolari la 26,1 milioane de dolari.

"În trimestrul al patrulea, vânzările şi OIBDA au crescut datorită restructurării operaţiunilor de broadcasting şi începutului de revenire pe unele pieţe. 2010 a fost primul nostru an ca o companie de media complet integrată vertical. Deţinem acum şase operaţiuni de broadcasting cu poziţie de lideri de piaţă, o divizie integrată de conţinut, Media Pro Entertainment, şi o divizie de New Media aflată în creştere rapidă. În 2011 anticipăm că toate pieţele noastre vor reveni. Prioritatea noastră este să obţinem creşteri ale veniturilor, OIBDA şi fluxului de numerar liber", a declarat, într-un comunicat al CME, Adrian Sârbu, preşedinte şi chief executive officer al companiei.

Profitul operaţional a crescut cu 72,5% în trimestrul al patrulea, de la 24,2 milioane de dolari la 41,9 milioane de dolari.

Rezultatul OIBDA s-a îmbunătăţit totodată cu 45,9%, de la 44,4 milioane de dolari la 64,7 milioane de dolari.

Divizia de broadcast (televiziune) a fost cel mai bun generator de venituri anul trecut pentru CME, cu încasări de 690,7 milioane de dolari, în urcare cu 3,2% de la 669 milioane de dolari în 2009. Profitul OIBDA al acestor operaţiuni a urcat totodată cu 6,1%, de la 154,9 milioane de dolari la 164,4 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a înregistrat în 2010 vânzări de 140,8 milioane de dolari, cu 30,8% mai mari faţă de 107,6 milioane de dolari în anul anterior.

Pe segmentul new media, veniturile companiei au crescut cu 12,7%, de la 9,9 milioane de dolari la 11,2 milioane de dolari.

În România, CME a înregistrat anul trecut venituri pe broadcast de 157,4 milioane de dolari, faţă de 175,4 milioane de dolari în 2009. Profitul OIBDA a coborât totodată de la 39,9 milioane de dolari la 26 milioane de dolari.

CME este o companie media integrată vertical, ale cărei operaţiuni de televiziune, conţinut şi new media sunt lideri de piaţă în şase ţări din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 50 de milioane de persoane.

CME deţine posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV şi Doma), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV International, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România), Slovacia (TV Markiza şi Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi POP Brio).

CME este listată la New York, pe piaţa NASDAQ, şi la bursa de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici