Discovery pierde aproape 50% din piaţa de distribuţie TV din România după scoaterea de pe RCS

Discovery Channel, principala televiziune din portofoliul companiei Discovery, a pierdut aproape 50% din piaţa de distribuţie TV din România, odată cu scoaterea sa de pe reţelele de cablu şi de pe platforma digitală Digi a RCS&RDS, au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piaţa media.

1027 afișări
Imaginea articolului Discovery pierde aproape 50% din piaţa de distribuţie TV din România după scoaterea de pe RCS

Discovery pierde aproape 50% din piaţa de distribuţie TV din România după scoaterea de pe RCS

La sfârşitul anului 2011, piaţa de retransmisie a programelor TV din România număra 5,85 milioane de abonaţi, potrivit datelor autorităţii de reglementare în comunicaţii (ANCOM). Dintre aceştia, RCS&RDS are peste 2,5 milioane de abonaţi (pe cablu şi satelit/ Digi), au mai spus aceleaşi surse.

Astfel, este de aşteptat ca impactul asupra audienţei televiziunii Discovery Channel să fie semnificativ în urma deciziei RCS&RDS de a scoate, începând de joi seară, televiziunea de pe reţelele sale de cablu, analogic şi digital, după ce, pe 23 noiembrie, compania de telecomunicaţii a scos postul şi de pe reţeaua sa de satelit Digi.

În acest moment, niciuna dintre televiziunile operate de Discovery Networks în România nu mai este difuzată pe RCS&RDS (cablu şi DTH/ digital).

RCS&RDS a scos, joi seară, de pe reţelele sale de cablu (care au aproximativ două milioane de abonaţi, n.r.) toate canalele operate de compania Discovery Networks, inclusiv Discovery Channel, fără a-şi anunţa telespectatorii şi fără a avea aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru modificarea grilei de programe, aşa cum impune Legea audiovizualului.

Astfel, RCS&RDS a scos din pachetul de bază de pe reţelele de cablu televiziunile Discovery Channel şi Animal Planet, în locul acestora fiind incluse History Channel, post care se afla până în prezent în pachetul suplimentar al operatorului de telecomunicaţii, dar şi televiziunea BBC Entertainment.

Totodată, RCS&RDS a scos, joi seară, posturile TLC, Discovery Science şi ID Investigation Discovery (toate aflate în portofoliul companiei Discovery), care se regăseau într-un pachet suplimentar în reţelele de cablu ale companiei de telecomunicaţii, pentru care abonaţii plătesc un abonament suplimentar de 7 lei, faţă de abonamentul la pachetul de bază.

Scoaterea canalelor Discovery din reţelele de cablu ale RCS&RDS s-a produs în câteva ore, pe parcursul serii de joi, înainte cu o zi ca acordul de retransmisie între Discovery şi RCS să expire (acordul expiră pe 30 noiembrie).

Pe de altă parte, RCS&RDS a solicitat, miercuri, 28 noiembrie, Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) aprobarea să scoată canalele Discovery şi de pe reţelele sale de cablu, analogic şi digital, după ce, pe 23 noiembrie, compania de telecomunicaţii a scos Discovery Channel şi de pe reţeaua sa de satelit Digi.

Reprezentanţii CNA au declarat joi, 29 noiembrie, pentru MEDIAFAX, că RCS&RDS invocă în adresa depusă la Consiliu, prin care a solicitat scoaterea canalelor Discovery de pe reţelele sale de cablu, expirarea contractului pe care operatorul de cablu îl are cu compania Discovery.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici