- Home
- Economic
- ORADEA, (11.05.2015, 21:23)
- Adina Oşan , Marian Buga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Borş-Suplacu de Barcău, semnat
Conducerea CNADNR şi o asociere româno-spaniolă au semnat, luni, contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania, preţul mediu pe kilometru fiind de 2,6 milioane de euro, faţă de 4,33 milioane de euro cât ar fi costat lucrările făcute de Bechtel.
4326 afișări
Contractul pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Borş-Suplacu de Barcău, semnat (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
La Prefectura Bihor a avut loc, luni, semnarea contractului de execuţie a tronsonului de autostradă cuprins între Borş şi Suplacu de Barcău, documentul fiind semnat de către reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi ai consorţiului de firme câştigătoare, respectiv Corsan SA - Corvian Construccion SA, SC Consinit SRL, SC Road Consulting & Design Solution SRL şi SC Via Design SRL, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat că în urma licitaţiei de atribuire a contractului a rezultat un preţ mediu de aproximativ 2,6 milioane de euro pe kilometru, faţă de 4,33 milioane de euro cât s-ar fi plătit către Bechtel.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Administrația Biden va crește de 4 ori tariful pe EV-urile importate din China. China critică planurile SUA
-
Ambasadorul Israelului distruge Carta ONU cu un tocător de hârtie. A protestat împotriva votului pro-Palestina
-
Cum poate fi blocată Rusia pe front. Ucraina aşteaptă primele avioane de luptă F-16 în iunie sau iulie - surse
-
Novak Djokovic, lovit de o sticlă de apă, a ieşit de pe teren sângerând
"Pentru ceea ce mai avea de executat (compania Bechtel - n.r.), adică ce va executa consorţiul, preţul era undeva la 4,33 milioane de euro, preţ care nu includea spaţii de servicii şi alte elemente esenţiale de autostradă. În urma licitaţiei, s-a ajuns la un preţ de aproximativ 2,6 milioane euro pe kilometru, în care sunt incluse şi spaţiile pentru servicii", a declarat Neaga.
Contractul a fost semnat pentru suma de 701 milioane de lei fără TVA, adică 158,7 milioane de euro, iar lucrările ar urma să înceapă în aproximativ o lună şi jumătate.
Neaga a adăugat că tronsonul va avea trei noduri şi se evaluează posibilitatea ca un nod al autostrăzii să fie unit cu centura rutieră a municipiului Oradea.
CNADNR a atribuit, în 31 martie, asocierii formate din Corsan SA - Corviam Construccion SA (Spania), Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL contractul pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de kilometri Suplacu de Barcău - Borş, construit în proporţie de 50% de americanii de la Bechtel.
Valoarea ofertei câştigătoare a contractului de proiectare şi execuţie pentru finalizarea autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş (km 4+200 - km 64+450), este de 701 milioane lei, fără TVA, potrivit unui comunicat al CNADNR de la acea vreme.
Durata estimată a lucrărilor este de doi ani, la care se adaugă o perioadă de garanţie de 30 luni.
Lucrările la acest tronson au început în 2007.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări şi a fost reziliat în mai 2013.
Citește pe alephnews.ro: Primele probleme la cipul Neuralink: Ce s-a întâmplat în creierul primului om implantat, la doar o lună după ce a primit dispozitivul
Citește pe www.zf.ro: Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Citește pe www.zf.ro: Avertisment apocaliptic de la omul care a creat ChatGPT: ”Îmi este frică de ce va urma, este o problemă masivă. Nu realizaţi încă impactul Inteligenţei Artificiale.” Milioane de joburi vor dispărea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Schimbarea de sex a ajuns în România. Un programator din Cluj a cerut în instanță să devină „femeie”
Temerile occidentalilor se adeveresc: China îşi transformă în continuare supracapacitatea de producţie în exporturi, iar acestea cresc, în special cele ale industriilor high-tech, pe care ţara se bazează pentru a-şi revitaliza economia
Cine este tânărul din România care a preluat conducerea imperiului de sute de milioane de euro construit de tatăl său
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce transformare pentru femeia care l-a înnebunit pe Gigi Becali! A făcut avere din imaginile cu ea dezbrăcată!
PROSPORT.RO
Ce a pățit acest pensionar italian de 79 de ani, după ce s-a cuplat cu o româncă de 28 de ani. Cine (și CE) era Simona, de fapt
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe