Din ce în ce mai mulţi români îşi cumpără maşini. Vânzările auto au urcat la maximul ultimilor 10 ani

În primele două luni ale anului 2018 au fost vândute cele mai multe maşini din ultimii 10 ani, în creştere cu 27% faţă de anul trecut, iar pe modele Dacia Duster a fost cel mai vândut, cu 1.670 de unităţi, urmat de Dacia Duster şi Dacia Sandero, arată APIA într-un comunicat transmis joi.

1929 afișări
Imaginea articolului Din ce în ce mai mulţi români îşi cumpără maşini. Vânzările auto au urcat la maximul ultimilor 10 ani

Din ce în ce mai mulţi români îşi cumpără maşini. Vânzările auto au urcat la maximul ultimilor 10 ani

La nivel european, România a înregistrat o creştere de 33,6%, una dintre cele mai mari ascensiuni din Uniune în acest sector, iar vânzările au fost susţinute în principal, de persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale anului.

„Numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în prime două luni din 2018 a fost de 4.026 de unităţi, cu 47% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (2.741 de unităţi); ca urmare, şi ponderea lor a crescut în 2018 la 24% de la 21% în 2017. Este însă de remercat că această creştere importantă (la fel ca şi cea de anul precedent) a avut loc în afara programului Rabla, de fapt chiar înaintea demarării sale, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest program nu mai este la fel de important în ceea ce priveşte decizia achiziţiei unui autovehicul”, au precizat reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În ceea ce priveşte maşinile second-hand, în marea lor majoritate nefiscalizate, în primele două luni din 2018 au fost înmatriculate 79.102 unităţi (cu 3,5% mai multe decât în aceeaşi perioadă din 2017).

Specialiştii din sector spun că este previzibil ca şi în acest an să fie aduse în ţară un număr relativ similar de autoturisme, adică peste 520.000 de unităţi. În acest an se observă o schimbare a vârstei acestor autoturisme rulate, creşterile de volume fiind datorate, în mare parte celor mai noi de 7 ani.

În sectorul producţiei, Ford România a realizat o producţie de 23.065 de unităţi în primele două luni ale anului, în creştere cu 169,2% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut.

În ceea ce priveşte vânzarea de autotvehicule noi, tot în primele două luni ale anului au fost vândute 20.566 de unităţi, o creştere de 19,4%, din care 16.539 de autoturisme (24%) şi 4.017 autovehicule comerciale, care au înregistrat o creştere de 3,6%.

„La vânzarea de autoturisme, în topul pe mărci pe primul loc este Dacia, cu 4.554 unităţi (27,5% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 31,9% faţă de primele două luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 1.784 unităţi (10,8% cotă de piaţă, volume în creştere cu 0,5% faţă de 2017); Skoda 1.629 unităţi (9,8% din total piaţă, volume în creştere cu 19,1%); Ford 1.272 unităţi (7,7% din total piaţă, volume în creştere cu 38,7%) şi Renault 1.017 unităţi (6,1% cotă de piaţă, volume mai mari cu 9,5%)”, au mai precizat autorii raportului.

In funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină după primele două luni din 2018 un procent de 52,5% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă a lui 2017 (43,6%).

Dintre primele 10 mărci / modele, cele mai vândute - 8 mărci şi, respectiv, 7 modele - au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (52,5%).

În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride), ponderea acestora continuă să crească, înregistrând, după primele două luni din 2018, o pondere de 2,4% din total piaţă. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, înregistrându-se creşteri de Ă731,6% (de 8,5 ori) la cele electrice şi, respectiv Ă14,1% la cele hibride, fapt ce demonstrează că există un interes important din partea clienţilor pentru această categorie de autoturisme.

În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând ponderi de 28,6% şi respectiv, 23% din totalul preferinţelor. Urmează albastrul, cu 17,2%, şi negru cu 10,8%.

Autoturismele cu tracţiune 4x4 reprezintă 24,8% din totalul livrărilor realizate în aceste prime două luni din 2018, pe un volum total de 4.099 de unităţi, în creştere cu 26,3% faţă de 2017 (peste creşterea medie a pieţei, Ă24%).

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 26,5% provin din România, 24,1% din Germania, 12,6% sunt din Cehia; 6,2% din Spania şi 5,6% din Turcia.

În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în anul 2018 cu 42,7% comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de 18,4%.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici