- Home
- Economic
- LONDRA, (17.09.2012, 12:18)
- Vlad Popescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fotbalul domină competiţia pentru veniturile din publicitate
Fotbalul continuă să domine celelate sporturi în privinţa bugetelor de publicitate alocate de companii, în pofida succesului economic al Jocurilor Olimpice de la Londra, contractele cu FIFA şi UEFA depăşind de câteva ori ca valoare cheltuielile pentru alte discipline.
315 afișări
Fotbalul domină competiţia pentru veniturile din publicitate (Imagine: Shutterstock)
Grupul german Adidas, al doilea mare producător de echipament sportiv la nivel mondial, a fost singurul sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra în acest domeniu, printr-un contract în valoare de 100 milioane lire sterline (162,2 milioane de dolari), prin care compania "a îmbrăcat" cei 3.000 de atleţi, 80.000 de voluntari şi oficialii organizatorilor, potrivit WSJ.com.
Vânzările de articole asociate Jocurilor Olimpice au crescut pentru Adidas, în Marea Britanie, de peste trei ori comparativ cu ediţia din 2008 de la Beijing. Astfel, vânzările Adidas în Marea Britanie au urcat cu 24% în prima jumătate a anului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: România trebuie reconfigurată. Putem din 3400 de UAT-uri să avem doar 120
-
Comisia Europeană anunţă intrarea în vigoare a Legii europene privind libertatea mass-mediei
-
Statele de plată ale Ministerului britanic al Apărării au fost ţinta unor atacuri. Premierul Rishi Sunak: ,,Un actor răuvoitor" a compromis reţeaua
-
Maia Sandu: Dacă Rusia va ataca, Moldova se va apăra singură
Compania germană admite însă că profiturile financiare obţinute prin asocierea comercială cu Jocurile Olimpice sunt departe de câştigurile generate de fotbal. Grupul investeşte masiv în Cupa Mondială FIFA şi Campionatul European UEFA. Printre sponsorii care au plătit sume uriaşe către UEFA pentru Campionatul European din această vară se numără McDonald's, Canon şi producătorul de piese auto Continental, companii ale căror embleme au fost văzute de miliarde de telespectatori din întreaga lume, pe lângă suporterii de pe stadioane.
"Un eveniment din fotbal are un efect pozitiv clar asupra vânzărilor, deoarece poţi vinde mingea oficială în milioane de exemplare. Fanii cumpără şi tricourile echipei preferate", a declarat directorul de comunicare al Adidas, Jan Runau, citat de WSJ.com.
Adidas a vândut mingea oficială "Tango 12" în şapte milioane de unităţi, iar tricourile cu naţionala Germaniei au fost cumpărate în peste un milion de bucăţi înaintea şi în timpul Euro 2012.
Grupul german estimează pentru acest an vânzări de 1,6 miliarde euro din fotbal, cu 23% mai mult decât în 2008, când a avut loc ediţia precedentă a Campionatului European.
"În cazul Jocurilor Olimpice, impactul imediat asupra vânzărilor nu este atât de semnificativ deoarece majoritatea sporturilor nu sunt atât de influenţate de aspectul comercial. Până la urmă, nimeni nu cumpără tricoul unui alergător la maraton, chiar dacă a câştigat o medalie de aur", spune reprezentantul Adidas.
Comitetul Internaţional Olimpic a generat în perioada 2009-2012, în medie, venituri de 85-90 milioane de dolari prin fiecare parteneriat comercial, sumă care nu include sumele strânse de comitetul organizator de la Londra, potrivit datelor Deloitte.
Spre comparaţie, contractul semnat în 2005 de Adidas cu FIFA pentru perioada pregătitoare a Cupei Mondiale din 2014 din Brazilia se cifrează la 351 milioane de dolari. Adidas, alături de Coca-Cola şi Sony, se numără printre cei şase parteneri principali ai FIFA. Contractul include furnizarea mingilor de meci pentru fiecare eveniment FIFA.
Adăugând şi alte surse de finanţare legate de Cupa Mondială, Deloitte estimează că veniturile din marketing ale FIFA pentru perioada 2010-2014 vor totaliza peste 1,2 miliarde de dolari. Estimarea nu include veniturile derivate din fotbalul de club.
Diferenţa faţă de Jocurile Olimpice este cu atât mai mare ţinând cont că FIFA se bazează pe bani de la aproximativ 20 de companii, în timp ce JO de la Londra au fost sponsorizate de peste 50 de firme.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Suntem în al Treilea Război Mondial. „Liderii” României nu văd asta încă. Cine ne apără?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Warren Buffett compară Inteligența Artificială cu armele nucleare. Compania lui Buffett a început să folosească A.I.
Ţara din Europa care se pregăteşte pentru un război la scară largă cu Rusia. ”Am testat deja economia de război, trebuie să fim pregătiţi pentru o criză pe termen lung”
Dacă aţi avea de ales între a munci mai puţin şi a câştiga mai puţin sau a munci mai mult şi a câştiga mai mult, ce aţi alege? (Nu, să munceşti mai puţin şi să câştigi mai mult nu este o soluţie)
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Transformarea incredibilă a lui Valentin Ceaușescu, la 76 de ani! Viața grea de după Revoluție l-a marcat pe fiul lui Nicolae Ceaușescu
PROSPORT.RO
BREAKING | Medicul care l-a operat de urgență pe Florin Piersic, în ziua de Paște, face primele declarații: 'Stimulatoarele cardiace nu pot face...'
CANCAN.RO
Actorul celebru care riscă să rămână pe DRUMURI. Serialul său a fost anulat! „Oare sunt asigurat...?”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe