- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.09.2011, 16:06)
- Marius Oncu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În timpul crizei, românii au cheltuit mai mult pe ţigări, alcool şi alimente
Ponderea ţigărilor, alcoolului, alimentelor şi băuturilor răcoritoare în cheltuielile de consum ale populaţiei a crescut în timpul crizei, în timp ce procentajele privind sumele alocate pentru amenajarea locuinţei, îmbrăcăminte şi comunicaţii au evoluat negativ, potrivit unei analize a A.T. Kearney.
395 afișări
În timpul crizei, românii au cheltuit mai mult pe ţigări, alcool şi alimente (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)
Astfel, alimentele şi băuturile răcoritoare au o pondere de 42% în cheltuielile de consum medii lunare de 1.500 de lei pentru o gospodărie în primul trimestru din 2011, faţă de 40,3% în perioada similară din 2008, înainte de declanşarea crizei, când totalul se ridica la 1.300 de lei. Cheltuielile pentru sănătate au urcat de la 4,5% la 4,8% în acest interval.
Ţigările şi alcoolul au înregistrat o creştere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%.
Ponderea sumelor alocate pentru locuinţă, utilităţi şi alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FOTO. Ceasul de aur al celui mai bogat om de pe Titanic va fi scos la licitație, alături de alte obiecte unice. Care sunt prețurile estimate
-
Ciolacu, declaraţie bizară: "Buzăul nu e în Moldova şi vă rog frumos să nu mă jigniţi"
-
Se construieşte un nou aeroport internaţional în România. Proiectul a primit acordul ROMATSA
-
NATO s-a antrenat în dislocarea rapidă a trupelor pe teritoriul României
Românii au cheltuit o parte mai mică a bugetului destinat consumului pentru comunicaţii (4,6%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (3,9%), mobilă şi alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (9,3%). Cea mai amplă scădere, de la 5,5% la 3,9%, a fost înregistrată pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, se arată în studiu.
În comparaţie, bulgarii alocă 43,6% din consum pentru alimente şi băuturi răcoritoare, iar cehii numai 19%, în timp ce pentru ţigări şi alcool procentajele sunt de 4,9%, respectiv 2,7%. Utilităţile au o pondere mai mare în cheltuielile de consum din Cehia, de 23%, în timp ce în Bulgaria acestea se situează la 18,6%.
Atât bulgarii, cât şi cehii alocă o parte mai mare din buget pentru transport (6,8% şi 11,2%) decât românii, la fel şi în cazul comunicaţiilor (5,7%, respectiv 4,7%).
Cehii cheltuiesc o parte mai mare din banii pentru consum faţă de români pe îmrăcăminte şi încălţăminte (4,3%), mobilă (5,6%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (26,7%). Bulgarii alocă la toate aceste capitole procentaje mai mici (respectiv 2,7%, 2,9% şi 8%).
România depăşeşte Cehia la cheltuielile pentru sănătate (4,8% faţă de 2,9%), în timp ce în Bulgaria sumele cu această destinaţie reprezintă 6,8% din consum.
În primul trimestru din 2011, cheltuielile lunare ale unei gospodării din România au fost de 356 de euro, în Bulgaria de 273 de euro, iar în Cehia de 855 de euro.
Criza şi volatilitatea economică i-a făcut pe români să fie mai atenţi în privinţa finanţelor personale, se arată în studiu. Majorările salariale abia vor acoperi inflaţia în acest an şi în 2012, iar gospodăriile nu au, în prezent, suficientă forţă pentru a genera o creştere semnifictivă a Produsului Intern Brut.
Citește pe alephnews.ro: Procesul fraților Tate pentru trafic de persoane poate începe, a decis Tribunalul București
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis! În spate se ascunde, însă, o poveste tristă
CANCAN.RO
Care sunt cele mai otrăvitoare PLANTE din România. Unele persoane le-au ținut acasă, în vaze, fără să știe cât de periculoase sunt
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe