Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 3,7% în primele două luni

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primele două luni ale acestui an cu 3,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2014, la 9.094 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat pe pieţele UE cu 3,6% în perioada analizată, la 57.106 unităţi, cota mărcii româneşti situându-se la 3%.

120 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 3,7% în primele două luni

Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 3,7% în primele două luni (Imagine: Shutterstock)

În primele două luni ale anului trecut, în România au fost înmatriculate 8.768 autoturime noi.

Piaţa auto europeană a avansat cu 7% în lunile ianuarie-februarie comparativ cu perioada corespunzătoare din 2014, la 1,92 de milioane de unităţi, datorită evoluţiei pozitive a pieţelor mari, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Înmatriculările de autoturisme personale noi au crescut cu 26,7% în Spania, la 154.836 unităţi, cu 4,6% în Germania, la 434.591 unităţi, cu 5,3% în Franţa, la 280.754 unităţi, şi cu 8,3% în Marea Britanie, la 241.814 unităţi.

Portugalia, cu un avans de 32% a vânzărilor, la 26.151 unităţi, a consemnat cea mai mare creştere a înmatriculărilor în primele două luni din 2015 în Europa, fiind urmată de Irlanda, cu o urcare cu 28,3%, la 45.689 unităţi, şi de Spania.

La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 14,6%, la 44.068 unităţi, Finlanda, cu un declin de 12,5%, la 18.257 unităţi, şi Luxemburg, cu o coborâre de 7,3%, la 6.988 unităţi.

Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivel european au crescut cu 3,6% în primele două luni ale acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2014, de la 55.108 unităţi la 57.106 unităţi. ACEA estimează că Dacia deţine o cotă de piaţă de 3% la finalul lunii februarie, în scădere de la 3,1% la sfârşitul lui februarie 2014.

La nivelul lunii februarie, livrările Dacia au scăzut cu 0,3%, la 26.825 de autoturisme.

Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european şi care deţine şi marca Dacia, au avansat cu 10% în ianuarie-februarie, la 190.616 unităţi. Cota de piaţă a Renault a crescut la 9,9% în primele două luni din 2015 de la 9,6% anul trecut.

Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 8,8% în primele două luni, la 488.297 unităţi, conferindu-i o cotă de 25,4%. Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat o scădere cu 0,2% a livrărilor de autoturisme noi, la 213.589 unităţi, cota de piaţă a grupului francez coborând de la 11,9% la 11,1%.

Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creşteri procentuale în lunile ianuarie-februarie în UE au fost Jeep (192,7%), Mitsubishi (76,5%) şi Lexus (41,9%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 98,%, la 383 de unităţi, fiind urmată de Jaguar, cu o scădere de 19,4%, la 2.377 de unităţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici