„Protestăm deoarece Franţa doreşte blocarea pieţei unice şi libere de transport rutier din Uniunea Europeană prin promovarea unei politici neoprotecţioniste. Preşedintele francez Emmanuel Macron este iniţiatorul loi Macron, legea protecţionistă prin care Franţa impune plata salariului minim francez şi măsuri administrative împovărătoare transportatorilor români şi estici, în scopul eliminării acestora de pe piaţa franceză şi europeană de transport internaţional”, a declarat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
UNTRR solicită autorităţilor române să intervină pentru suspendarea aplicării legii asupra firmelor de transport rutier din România.
Comisia Europeană (CE) a contestat, în iulie, legea franceză care cere şoferilor de camioane să fie plătiţi cu salariul minim din Franţa când livrează în ţară, argumentând că limitează funcţionarea pieţei interne din UE, potrivit Reuters.
Comisia a declarat, anterior, că o cerere similară pentru salariul minim din Germania care s-ar aplica şoferilor de camion care circulă prin ţară este ilegală.
Legea franceză, care a intrat în vigoare la 1 iulie, cere companiilor străine de transport să plătească şoferii de camion cu salariul minim când livrează în Franţa şi să numească un reprezentant în ţară.
Salariul minim francez este de 9,67 euro pe oră.
Comisia va încerca să clarifice prin legislaţie, anul viitor, cum ar trebui plătiţi şoferii de camion care realizează curse internaţionale.
Autorităţile din Paris şi Berlin au la dispoziţie două luni pentru a ajunge la un acord cu CE. În caz contrar, cazul va ajunge în instanţă.
Citeşte şi: Cea mai mare „puşculiţă” a lumii: Fondul Suveran al Norvegiei creşte cu 285 de milioane de dolari pe zi
Citeşte şi: BNR: Nu există motiv de îngrijorare privind siguranţa depozitelor populaţiei şi firmelor. Reacţia Băncii naţionale după ameninţarea premierului Tudose de a publica lista cu băncile care nu au profit
Citeşte şi: Apple pregăteşte o revoluţie cu noul iPhone 8: Noul smartphone ar putea renunţa la încă o componentă istorică
Citeşte şi: Acţiunile Provident Financial au scăzut cu 57%, după ce au fost anunţate pierderi financiare
Citeşte şi: Incertitudini în conducerea Bursei: Ludwik Sobolewski nu-şi mai exercită mandatul de director
Citeşte şi: De ce avem creştere economică bazată pe consum? Micul fermier român a ajuns să mănânce cârnaţi din Germania în timp ce porumbul său zace în curte