Un nou SCANDAL al testelor de poluare. Acţiunile Renault scad cu 20%, pe fondul unei posibile investigaţii

Acţiunile Renault au scăzut cu până la 20%, după ce un reprezentant al sindicatului CGT a anunţat că oficiali ai biroului antifraudă din Ministerului Economiei din Franţa au confiscat computere de la birourile companiei, în cadrul unei posibile investigaţii privind testele pentru emisiile automobilelor.

Un nou SCANDAL al testelor de poluare. Acţiunile Renault scad cu 20%, pe fondul unei posibile investigaţii (Imagine: AFP/Mediafax Foto)

Agenţi ai biroului antifraudă au vizitat unele sedii ale Renault care au legătură cu standardele de testare şi certificare a motoarelor, a declarat Florent Grimaldi, reprezentant al CGT la uzina Renault din Lardy, confirmând o informaţie relatată de AFP, transmite Reuters.

Acest fapt a lăsat impresia că investigaţia este legată de standardele emisiilor, în urma scandalului de la Volkswagen, a spus Grimaldi.

Reprezentanţii Renault şi cei ai biroului antifraudă nu au putut fi contactaţi pentru informaţii.

Acţiunile Renault au scăzut cu 16%, la 72,98 euro pe unitate, iar declinul a atins 20% la un moment dat, cel mai amplu după 2008.

Titlurile Peugeot au coborât cu 8%, la 13,61 euro pe unitate.

Producătorii auto au intrat în atenţia autorităţilor de reglementare din luna septembrie, după ce conducerea Volkswagen a recunoscut că a înşelat testele de poluare pentru 11 milioane de automobile diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor. Scandalul a izbucnit în urma unei investigaţii a autorităţilor americane.

Autorităţile franceze investighează din septembrie dacă VW a înşelat clienţii în privinţa nivelului emisiilor automobilelor diesel şi s-a angajat să extindă cercetările la toţi producătorii, între care Renault şi PSA Peugeot Citroen.

Separat, autoritatea franceză pentru mediu a început testarea aleatorie a vehiculelor, pentru a vedea diferenţele dintre rezultatele testelor de laborator şi cele ale testelor în condiţii reale.

Peugeot a anunţat în octombrie că nu a folosit niciodată softuri pentru modificarea rezultatelor testelor de poluare.

Compania franceză Renaul deţine pachetul majoritar de acţiuni a fabricii Dacia de la Mioveni.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

comentează și tu Momentan sunt 5 comentarii
Taguri:
RENAULT ,
ACTIUNI ,
EMISII ,
investigatii ,
criza ,
teste ,
poluare
COMENTARII
  • lucik 15 ian 2016

    nu este distractiv articolul asta. daca era facut la antenele lui felix motanul, da!!! ar fi sunat cam asa: senzational! penalul basescu inpreuna cu udrea au complotat la distrugerea economiei frantei si implicit a romaniei! basescu a inventat un soft care falsifica masinile renault si le fac sa semene…

  • Saq 14 ian 2016

    Da publicitate nenica :)) EURO 5 , masini ecologice , daca nu ai euro 5 esti naspa :)) ca sa vezi ca totul a fost un fals , masinile produc aceleasi noxe cu cele vechi , ca sa te oblige sa cumperi masini noi , si sa platesti taxr mari pentru cele vechi dar bune :)) ______

  • Ma nage rLeagu e. ro 14 ian 2016

    Best next-gen online sci-fi game on the web! No Pay2Win! : AD2460. c o m
    Castiga premiul cel mare de 75 de euro in competitia Champions League sau un trofeu real pe care il poti castiga jucand in cel mai bun ma na ger de fotbal online gratuit:
    Ma nage rLeague. ro

  • vezi toate comentariile
COMENTEAZĂ ŞI TU
Eroare: Câmpurile marcate cu roşu nu sunt valide!
Comentariul a fost adǎ ugat!

Cod captcha invalid!

Introdu numǎrul din imagine:

* Faceţi click pe imagine pentru a genera alt numǎr
ŞTIRILE ZILEI
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ
De ce ţin stewardesele mâinile la spate când pasagerii urcă în avion. Motivul este UIMITOR