Twitter ar putea să influenţeze alegerile prezidenţiale din SUA

Mesajele pe Twitter, utilizate de către candidaţii la alegerile prezidenţiale americane din noiembrie pentru a mobiliza alegătorii, a colecta fonduri sau a face campanie ar putea, pentru prima dată, să influenţeze alegerile.

139 afișări
Imaginea articolului Twitter ar putea să influenţeze alegerile prezidenţiale din SUA

Twitter ar putea să influenţeze alegerile prezidenţiale din SUA

Twitter poate "influenţa cursul dezbaterii naţionale", apreciază Zach Green, directorul firmei de studii media 140Elect, care oferă consiliere politicienilor cu privire la utilizarea Twitter.

"Twitter poate injecta un mesaj în dezbaterea naţională şi poţi să îţi exprimi opinia în această privinţă înainte să apară vreun articol de presă", declară Green pentru AFP. "Poţi intra, de asemenea, într-o dezbatere naţională, pentru că Twitter permite candidaţilor să se adreseze oamenilor direct", continuă el.

În opinia lui Tony Fratto, un fost purtător de cuvânt al Casei Albe în timpul preşedinţiei lui George W. Bush şi directorul firmei de consultanţă Hamilton Place Strategies, Twitter poate face diferenţa. "A permis echipelor electorale să se adreseze unui număr maxim de oameni foarte repede şi ieftin", explică el pentru AFP.

"Nu numai că poţi să adresezi un mesaj unor milioane de oameni, dar poţi totodată să răspunzi foarte repede unor acuzaţii. Înainte trebuia să creezi un mesaj pentru televiziune sau să scrii un comunicat de presă", aminteşte Fratto.

"Cu Twitter, imediat ce apare o critică sau o publicitate negativă, poţi răspunde imediat şi-i poţi determina pe susţinătorii tăi să reacţioneze" adaugă el.

Preşedintele democrat Barack Obama îl domină, de departe, pe rivalul său republican pe Twitter, cu 18,7 milioane de abonaţi, faţă de mai puţin de 900.000 câţi are Mitt Romney.

Obama postează de zece ori mai multe mesaje pe Twitter decât Romney. Însă mesajele acestuia din urmă sunt cel mai adesea împărtăşite şi retransmise, ceea ce sugerează că susţinătorii săi sunt mai "motivaţi", remarcă Green.

Jeanette Castillo, profesor specialist în mediae digitale la Universitatea din Florida, va studia importanţa reţelelor sociale pe Internet. "Va fi interesant de observat până la ce punct mobilizează oamenii", apreciază ea.

Twitter a apărut abia în 2008 şi a avut un impact limitat, potrivit lui Castillo. Avea puţini utilizatori, îndeosebi tineri, şi nu era atât de important ca presa.

Însă, în prezent, Twitter joacă un rol major în "dezbaterea naţională", având în vedere valul de proteste de după declaraţiile unui congresman asupra "violului veritabil" şi de după asainarea, în urmă cu câteva luni, a tânărului de culoare Travyon Martin, a subliniat ea.

"Twitter este o platformă foarte democratică", adaugă Castillo. "Face din ce în ce mai mult parte din peisaj şi poate influenţa presa tradiţională", este ea de părere.

În opinia lui Fratto, Obama îl "domina complet în 2008" pe republicanul John McCain, în timp ce echipa lui Romney, în 2012, "are o strategie de comunicare digitală foarte sofisticată".

Preşedintele postează mesaje mai des, însă acestea sunt scrise la persoana a treia. "Trebuie transmise mesaje mai des, care să îşi facă auzită vocea", sugerează el.

Potrivit Centrului de cercetare Proiectul pentru Excelenţă în Jurnalism (PEJ), echipa Obama "domină" în comunicarea digitală, în special pe Twitter, pe care îl utilizează pentru a se adresa unor grupuri bine conturate, şi anume membrilor comunităţii hispanice şi femeilor.

În opinia directorului PEJ, Tom Rosenstiel, "utilizarea tot mai intensă a digitalului nu înseamnă mai multe voturi, ci, că din punct de vedere istoric, candidaţii care au utilizat progresul tehnic au avut un avantaj".

"Odată cu recurgerea la radio de către Frank Roosevelt, la televiziune de către John F. Kennedy şi campaniile de comunicare ale lui Ronald Reagan în era sateliţilor, aceşti candidaţi au sugerat că utilizarea rapidă a progreselor tehnice este marca unei noi generaţii de lideri, mai cuplaţi la ţară", subliniază raportul Pew.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici