Ultimele înregistrări demo cu Amy Winehouse, distruse de casa de discuri Universal

Ultimele înregistrări demo cu Amy Winehouse au fost distruse de casa de discuri Universal, care a luat decizia de a nu lansa, postum, un al treilea album de studio al artistei britanice, informează elle.fr.

726 afișări
Imaginea articolului Ultimele înregistrări demo cu Amy Winehouse, distruse de casa de discuri Universal

Ultimele înregistrări demo cu Amy Winehouse, distruse de casa de discuri Universal (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Fanii cântăreţei Amy Winehouse nu vor mai avea ocazia de a asculta piese originale cu Amy Winehouse. David Joseph, directorul casei de discuri cu care colabora artista, filiala britanică a grupului Universal, a anunţat pentru revista Billboard că a distrus toate casetele demo înregistrate de cântăreaţă pentru un material discografic care ar fi trebuit să fie cel de-al treilea album de studio al ei.

"Este ceea ce trebuia făcut, din punct de vedere moral", a spus David Joseph. "Nu aş fi acceptat niciodată să fie utilizată o parte a unei înregistrări sau doar vocea ei. Acum, nimeni nu va mai fi tentat să facă acest lucru", a adăugat directorul casei de discuri Universal Music UK.

David Joseph s-a referit în această declaraţie la albumele lansate după decesul unor artişti celebri, aşa cum a fost cazul materialului discografic postum "Xscape" al cântăreţului Michael Jackson, lansat în 2014, la peste cinci ani după decesul "regelui muzicii pop".

Albumele postume sunt în general compuse din primele înregistrări pe care un artist le realizează pentru un cântec, care poartă denumirea de "casete demo". Este vorba de versiuni ale unui single care este departe de a fi finalizat, versiuni în lucru, la care artiştii lucrau în perioada premergătoare morţii lor.

Casele de discuri sunt adeseori tentate să publice aceste înregistrări, din motive pur financiare, neglijând intenţionat componenta artistică a unui astfel de disc. Uneori, doar vocea artistului decedat este păstrată şi suprapusă pe acorduri înregistrate de alţi muzicieni, în vederea lansării unui nou disc.

Managerul casei Universal Music UK a invocat de această dată considerente de ordin moral, de care nu a ţinut însă cont în 2011. În decembrie 2011, la doar câteva luni după decesul lui Amy Winehouse, casa Islanda Records (care este deţinută tot de grupul Universal) a lansat "Lioness: Hidden Treasures", un album compus din piese originale ale cântăreţei, dar, mai ales, din înregistrări demo realizate pentru primele două albume de studio ale sale - "Frank" şi "Back to Black".

Amy Winehouse a murit pe 23 iulie 2011, la vârsta de 27 de ani, în reşedinţa ei din cartierul londonez Camden. Medicii legişti au ajuns la concluzia că vedeta britanică a murit din cauza unei "intoxicaţii cu alcool".

Albumul "Back to Black" lansat de Amy Winehouse în 2006 a făcut din această artistă britanică o vedetă internaţională.

Născută la Londra, Amy Winehouse, care s-a luptat mulţi ani cu dependenţa de droguri şi de alcool, este considerată artista care a reuşit să crească din nou popularitatea muzicii "soul".

Fanii şi criticii laolaltă i-au aclamat farmecul necizelat, umorul incisiv şi combinaţia unică de jazz şi soul care îi caracterizau muzica. Un alt avantaj al controversatei artiste britanice era talentul incontestabil de compozitoare - muzica pe care a scris-o este, fără excepţie, profund personală, de o candoare brutală. Cele două discuri lansate în timpul vieţii sale, "Frank" şi "Back to Black" - recompensat cu cinci premii Grammy -, s-au vândut în peste 12 milioane de exemplare în întreaga lume. Lansat în 2006, "Back to Black" a devenit, după moartea divei, cel mai bine vândut album al secolului al XXI-lea, în Marea Britanie. Acel record a fost la rândul lui doborât în decembrie 2011 de albumul "21" al cântăreţei Adele.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici